Cum să pregătești un plan de beneficii în 5 pași?

Elaborarea și implementarea unui plan de beneficii atractiv este direct responsabilă pentru evoluția angajaților și a companiei deopotrivă. Pe lângă faptul că va ghida compania spre rezultate bune pe termen lung, investiția într-un plan de beneficii relevant și eficient crește performanța angajaților și ajută la păstrarea talentelor. Află care este punctul de plecare pentru construirea unui plan de beneficii și care sunt pașii esențiali pentru întocmirea unui plan strategic.

Iată cum poți elabora un plan atractiv de beneficii în 5 pași:

1. Setează bugetul și ține cont de obiectivele companiei

Primul pas pe care trebuie să-l faci atunci când vrei să elaborezi un plan de beneficii pentru salariați este să iei în considerare nevoile acestora și, fără îndoială, bugetul și obiectivele companiei. Prin urmare, structurează politica de beneficii analizând nevoile salariaților și grupează-le pe categorii. Asigură-te că structura planului corespunde misiunii și valorilor companiei și nu uita de partea financiară. Verifică dacă stimulentele pe care vrei să le oferi nu depășesc posibilitățile companiei!    

2. Definește tipurile de beneficii

Dacă vrei ca planul tău de benficii să fie structurat corespunzător, pariază pe beneficii flexibile. Poate angajații care fac naveta apreciază mai mult dacă le decontezi transportul, decât să le oferi anumite sume pentru educația timpurie a copilului care merge la grădiniță sau creșă. Ca să ai o imagine de ansamblu cât mai realistă, studiază profilul angajaților și definește câteva categorii de beneficii care să satisfacă nevoile acestora. Ia în considerare beneficiile financiare precum cardurile de masă și cele cadou, tichete de vacanță, planuri de pensii private sau asigurări private de sănătate, însă, este important să ții cont și de facilitățile necesare pentru bunăstarea salariaților. În această categorie intră abonamentele la centre de fitness sau wellness, cursurile de dezvoltare personală etc.

3. Fii creativ și oferă beneficii non-financiare

Există numeroase opțiuni când vine vorba de beneficiile non-financiare. Fie că e vorba de flexibilitatea programului de lucru, avantaje și reduceri exclusive, fructe sau gustări sănătoase la birou, petreceri sponsorizate de companie, fie că vorbim de consiliere psihologică sau financiară, ca să te bucuri de angajați fericiți și motivați este esențial să prioritizezi ce contează pentru echipa ta.

4. Utilizează indicatori de performanță

Un alt aspect important pentru elaborarea planului de beneficii îl reprezintă indicatorii de performanță. Aceștia sunt utili atât pentru evaluarea performanțelor angajaților și recompensarea lor în baza rezultatelor, cât și pentru a verifica dacă obiectivele companiei au fost atinse.

5. Alege parteneri de încredere

Odată ce ai stabilit planul de beneficii și politica de acordare a acestora, este necesar să te bazezi pe parteneri de încredere. Atunci când cauți un furnizor de servicii, trebuie să te orientezi către companii care să te ajute să-ți pui planul în practică ușor și rapid. Pluxee îți pune la dispoziție o varietate de soluții flexibile, fiind partenerul ideal pentru fidelizarea angajaților și dezvoltarea companiei tale.

Elaborarea unui plan de beneficii strategic poate deveni un proces ușor dacă ții cont de pașii de mai sus. Studiază permanent concurența și nu uita să-ți actualizezi planul, ori de câte ori este nevoie, pentru a rămâne mereu competitiv.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed