De ce se așează fructele și florile la intrarea în magazine

De ce se așează fructele și florile la intrarea în magazine? Este o întrebare pe care multe persoane și-o pun. Experții spun că este doar o strategie de marketing.

Mai exact, fructele și florile așezate la intrarea în magazine cresc vânzările chiar și cu 15%.

Când vezi prima oară fructe proaspete și flori, cel mai probabil îți vine să le cumperi, iar dincolo de asta crezi că și alte produse din magazin arată la fel de bine precum cele de la intrare.

Se pare că poziționarea strategică a anumitor alimente crește probabilitatea oamenilor de a le cumpăra. Aceasta este cunoscută sub denumirea de „choice architecture” și reprezintă proiectarea diferitelor moduri în care alegerile pot fi prezentate consumatorilor și impactul acestei prezentări asupra luării deciziilor consumatorilor.

De ce se așează fructele și florile la intrarea în magazine

Un experiment de cinci ani într-un oraș universitar englez a dovedit acest lucru. Între ianuarie 2012 și iulie 2017, cercetătorii de la Universitatea din Warwick au observat și apoi au tot schimbat locul de plasare a fructelor și legumelor în singurul magazin alimentar din campus. Primele 90 de săptămâni au fost perioada de bază, urmate de două experimente de 40 de săptămâni fiecare.

În prima intervenție, fructele și legumele au fost plasate în fața magazinului, aproape de intrare. Vânzările ulterioare au crescut cu 15%. În a doua intervenție, fructele și legumele au fost ținute în față, dar așezate în frigidere cu sticlă. Erau încă accesibile, dar mai puțin decât în experimentul anterior. Această plasare a crescut vânzările cu doar 5% față de valoarea de referință.

Conceptul de „choice architecture”este un concept valoros de înțeles atunci când are în vedere îmbunătățirea conținutului nutrițional al dietelor, în special cele ale adulților tineri, care nu sunt sănătoase. Autorii studiului susțin că folosirea acestui concept pentru a orienta studenții în direcția corectă a fost deosebit de eficientă, deoarece nu a acționat limitând alegerea.

De ce se așează fructele și florile la intrarea în magazine

Totuși, acesta nu este singurul motiv pentru ca supermarketurile plasează fructele și legumele la intrare în magazin.

Florile, fructele și legumele sunt aproape întotdeauna situate lângă intrarea în magazin. Aceste produse dau creierului nostru impresia că intrăm într-un loc natural și proaspăt – o oază plăcută, diferită de spațiul nostru cotidian.

Produsele așezate în lăzi sau puse în coșuri trimit creierului un mesaj subconștient: Aceste fructe și legume au fost aduse direct de pe câmp, spre deosebire de cele expediate prin intermediul containerelor industriale.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed