Digul de larg din Portul Constanţa, extins cu 100 de milioane de euro

Constructorul care va executa lucrarea în valoare de 99,94 milioane de euro este compania olandeză Van Oord Dredging and Marine Contractors, care în România este consiliată din punct de vedere legal de casa de avocatură Dragomir şi Asociaţii. Semnarea contractului a întârziat atât de mult din cauza contestaţiilor introduse de societatea românească Grup Servicii Petroliere. Recent însă, Curtea de Apel Bucureşti s-a pronunţat, prin sentinţă definitivă şi irevocabilă, în favoarea companiei olandeze, care a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei. „Este o lucrare foarte importantă”, s-a mulţumit să remarce ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

 

 

Secretarul de stat Valentin Preda a dat mai multe detalii legate de utilitatea proiectului: „Prin extinderea digului de larg, sau a digului de nord cum mai este el denumit, se va reduce agitaţia valurilor la intrarea navelor în port”. Tot el a reamintit că, în momentul de faţă, digul are o lungime de 4.850 de metri. Prin lucrările executate de Van Oord, lungimea digului va creşte cu mai mult de un kilometru, mai exact cu 1.050 m.

 

 

Construcţia digului a început în 1976, însă din 1990 lucrările au fost oprite, din lipsa banilor. Lucrările, care vor dura efectiv 23 de luni, sunt împărţite în trei faze constructive distincte: racordarea la zona veche, când se va „ţese” coronamentul de cel existent, lucrări hidrotehnice de specialitate şi, în fine, etapa de lucrări noi propriu-zise, care vor începe pe fundul mării.

 

 

Finanţarea este asigurată prin Programul Operaţional Sectorial în Transport 2007-2013, în proporţie de 85% din sumele eligibile, restul provenind de la bugetul statului. Finanţarea europeană putea fi accesată numai dacă era desemnat constructorul până în luna iunie a acestui an. Deschiderea ofertelor depuse la licitaţia deschisă privind achiziţia lucrărilor a avut loc la 18 februarie 2010, însă procedura de atribuire a fost blocată în instanţă în urma contestaţiilor şi litigiilor apărute pe parcurs. Principalul contestatar a fost compania autohtonă Grup Servicii Petroliere, controlată de omul de afaceri Gabriel Comănescu.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed