Echipele din SuperLiga României depind într-o bună măsură de sponsorii din lumea pariurilor

Sportul trăiește în mare parte din sponsorizările caselor de pariuri. Acesta a unul dintre motivele pentru care parlamentarii români au renunțat la ideea de a interzice total publicitatea la jocurile de noroc.

Recent, Federația Română de Fotbal a semnat un parteneriat cu un operator, care a devenit sponsor de titlu al naționalelor U20 și U21. De asemenea, o mare parte dintre echipele din SuperLigă sunt sponsorizate de companii din lumea pariurilor. De exemplu, Betano pariuri sportive sprijină financiar două dintre echipele de Play-off: pe FCSB și pe Universitatea Craiova.

Potrivit informațiilor existente, contractul de sponsorizare semnat de FCSB cu operatorul online este cel mai mare din primul eșalon, „roș-albaștrii” primind 1,5 milioane de euro pe sezon. În 2017, Universitatea Craiova a semnat un contract de sponsorizare în valoare de 300.000 de euro pe sezon, care a fost prelungit apoi până în 2025. Nu se știe exact care este valoarea înțelegerii actuale, însă e foarte posibil ca suma primită în fiecare sezon de „alb-albaștri” să fie de minim 600.000 de euro.

În acest moment, șase din cele 16 formații din campionatul României sunt sponsorizate de case de pariuri. Rapid, FC Hermannstadt, U Cluj și UTA Arad sunt celelalte echipe. Vorbim de sponsorii principali. Dacă ne referim și la sponsori secundari, atunci lista se extinde la 11 cluburi din 16, cu CFR Cluj, Farul Constanța, Petrolul Ploiești, FC Argeș și FC Botoșani.

Procentul poate fi și mai mare din sezonul 2023-2024

Procentul echipelor din SuperLigă sponsorizate de agenții de pariuri poate fi și mai mare din sezonul următor. CS Mioveni și Chindia Târgoviște, două dintre cele cinci formații care nu sunt sponsorizate de operatori de jocuri de noroc, se află în zona retrogradării. Ele pot cădea în Liga a 2-a, iar de acolo pot promova două echipe care sunt sprijinite financiar de bookmakeri.

Dintre echipele calificate în Play-off-ul Ligii secunde, Poli Iași, Dinamo și Gloria Buzău au ca sponsori case de pariuri. Și CSA Steaua se încadrează în această categorie, însă nu are drept de promovare.

Giulești, prima arenă cu sponsor de titlu

România începe să adopte moda din alte țări, în care companii importante devin sponsori de nume ai arenelor. La începutul sezonului 2022-2023 s-a înregistrat o premieră în acest sens, una dintre casele de pariuri de top semnând un contract pentru ca numele să îi fie alăturat denumirii stadionului Rapid – Giulești. Valoarea înțelegerii este de 600.000 de euro pe sezon.

Englezii vor să interzică bookmakerii pe stadioane

Nu numai echipele din prima ligă de la noi trăiesc din sponsorizările caselor de pariuri. Situația este similară peste tot, inclusiv în țările cu fotbal dezvoltat. În sezonul precedent, jumătate dintre cluburile care au participat în Premier League au avut pe tricouri numele sau însemnele unei case de pariuri.

Autoritățile britanice se gândesc, însă, să interzică aceste colaborări. FA a avut deja discuții cu reprezentanții cluburilor pentru a-i convinge de renunțe de bunăvoie la sponsorizări. Fiecare grupare din Premier League a fost invitată să își spună punctul de vedere și să și voteze dacă e sau nu de acord cu propunerea.

În cazul în care nu se va ajunge la un consens și echipele nu vor renunța voluntar la sponsorii din industria gamblingului, atunci este foarte posibil ca noua lege a jocurilor de noroc să interzică în mod specific aceste sponsorizări. Măsura nu vine pentru a evita posibile aranjamente făcute între echipe pentru casele de pariuri, ci pentru a nu mai expune tinerii la mesaje care îi înseamnă să practice astfel de jocuri.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed