eRomânia merge mai departe: într-un an, adio cozi la Registrul Comerţului

Conform anunţului MCSI, contractul de finanţare al acestui proiect a fost încheiat  pe 31 iulie 2009, proiectul urmând a fi implementat în decurs de 24 de luni de la data semnării contractului de finanţare. Oficialii MCSI afirmă că „în prezent acesta se află într-un stadiu avansat de implementare”.

ONRC, beneficiarul finanţării, se află acum în faza de execuţie a contractelor de achiziţie publică încheiate pentru realizarea activităţilor specifice proiectului. După implementare, cele 34 de servicii online vor fi integrate în platforma e-România.

Valoarea totală eligibilă a proiectul se ridică la  51,9 milioane lei, finanţarea nerambursabilă acordată fiind în cuantum de 21,5 milioane lei.

Proiectul „Servicii on-line (de e-guvernare) oferite de ONRC pentru comunitatea de afaceri prin intermediul unui portal dedicat” îşi propune:

  • să faciliteze accesul cetățenilor, al mediului de afaceri și al administrației publice la 34 servicii publice online prin intermediul unui portal dedicat. 24 dintre serviciile publice online vor fi nou create în cadrul proiectului.
  • creşterea numărului de utilizatori ai serviciilor publice online ale ONRC. MCSI estimează un ritm anual de creştere de 5% a numărului de utilizatori în perioada ulterioară implementării proiectului, atingându-se un procent de 25% în al cincilea an de funcționare.
  •  eficientizarea fluxului de informaţii. 16 instituţii publice vor beneficia de reducerea timpului necesar obţinerii informaţiilor din Registrul Comerţului Central Computerizat – RCCC – conform acordurilor inter-instituţionale încheiate;
  • creşterea gradului de instruire a personalului ONRC, în vederea utilizării noii infrastructuri IT&C implementate. Vor fi pregătite în acest sens 100 persoane, atât la nivel central cât şi local.
  •  implementarea unui serviciu de plăţi online (e-payment) pentru gestionarea completă a serviciilor electronice comerciale oferite de ONRC
  • implementarea unei infrastructuri IT&C moderne, care să deservească în mod optim derularea activităţilor specifice ONRC. Cele 43 de zone în care ONRC oferă servicii publice vor fi dotate cu infrastructură IT&C modernă, Se vor achiziţiona 384 echipamente hardware IT şi software aferent.

Conform MCSI digitalizarea serviciilor oferite de ONRC va reduce timpul de circulație a documentelor în interiorul sistemului ca urmare a introducerii verificărilor digitale şi a fluxurilor electronice de documente, va duce la transparentizarea activităţii desfăşurate şi va asigura coerenţa şi preciziei prelucrării datelor, şi va îmbunătăți semnificativ relația dintre cetățeni și Registrul Comerţului.

Portalul de servicii online care va rezulta în urma acestui proiect va avea în vedere şi posibilitatea interoperabilităţii cu sistemul juridic, urmând să comunice în viitor datele referitoare la firmele care sunt în procedură de faliment, înregistrate în instanţe.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed