Este scump să fii sărac. Plătești mai mult chiar și pentru hârtia igienică

Există mai multe modalități de a economisi bani pe, de exemplu, o rolă de hârtie igienică. Poți alege versiunea mai ieftină: marca magazinului, cu un singur strat sau acea hârtie care seamănă mai mult cu un ambalaj. Sau poți cumpăra vrac, economisind la fiecare rolă. Sau te poți aproviziona când este o ofertă bună, de exemplu, când poți cumpăra două pachete la prețul unuia.

Însă, persoanele sărace, care chiar au nevoie de toate aceste strategii, e puțin probabil să le folosească. Și asta pentru că nu își pot permite, după cum a rezultat în urma unor cercetări făcute de Yesim Orhun, profesor la Universitatea din Michigan, și ph.d. Mike Palazzolo, conform Washington Post.

Aceștia au analizat bugetul a peste 100.000 de gospodării americane de-a lungul a șapte ani, urmărind achizițiile de hârtie igienică, un produs care are marele avantaj de a fi marfă neperisabilă și consumată în mod constant. În cadrul acestui studiu s-a analizat achiziția a aproape 3 milioane de pachete de hârtie igienică.

În urma comparației făcute de cercetători, a reieșit că în familiile mai bogate strategia de a cumpăra pachete mai mari sau de a profita de reduceri era aplicată mai des decât în cazul familiilor sărace. Nereușind să facă acest lucru, săracii au plătit cu aproximativ 5,9% mai mult pe fiecare pachet de hârtie igienică – un pic mai puțin decât au economisit cumpărând mărci mai ieftine din start (8,8%).

Deși este vorba despre bunuri de uz casnic minore, nu înseamnă că sunt și nesemnificative. Și asta pentru că ceea ce au observat cei doi cercetători, în final, a fost că: este scump să fii sărac. A avea mai mulți bani oferă oamenilor luxul de a plăti mai puțin pentru lucrurile de care au nevoie.

În cazul hârtiei igienice sau al oricăror bunuri care pot fi depozitate și cumpărate pentru un termen mai lung, cum ar fi conservele de roșii, orezul sau prosoapele de hârtie, cumpărătorii trebuie să plătească mai mult în avans pentru a obține economii în timp.

Iar oamenii cu venituri mici ori nu își permit să facă asta. Pentru că nu își pot face stocuri sau nu își permit să aștepte până când vine următoarea reducere de preț. Când se epuizează hârtia igienică, ei trebuie să cumpere altă hârtie, oricare ar fi costul ei în acel moment. Pentru că nu pot folosi o strategie de economisire a banilor, nu o pot folosi nici pe cealaltă.

Consumatorii din clasa de mijloc se comportă destul de diferit. „Ei cumpără când prețul este corect și așteaptă când prețul nu este corect. Dar oamenii săraci nu au acest lux.”, explică Yesim Orhun.

Ce mai arată cei doi cercetători este faptul că nu este vorba despre faptul că oamenii cu venituri mici nu sunt pricepuți la reduceri sau la a cumpăra în vrac. Aceste tactici le sunt mai la îndemână la începutul lunii (când intră salariul), apoi se comportă mai mult ca niște consumatori care au mai mulți bani.

Piedicile în a face economii sunt legate și de accesul la supermarketuri mai mari care oferă o varietate mai mare de articole mai ieftine sau chiar la mijlocul de transport care să îl ajute să ducă acasă cumpărăturile vrac.

Oportunitatea de a economisi bani vine atunci când ai suficienți bani pentru a accesa ofertele și oportunitățile.

Orhun spune că a început să se gândească la aceste modele de cheltuieli în țările în curs de dezvoltare, unde țigările sunt vândute la pachet și șamponul în plicuri mici și scumpe.

Concluzia studiului a fost că sărăcia poate împiedica oamenii să ia decizii financiare inteligente și că soluția ar putea veni de la retaileri care ar putea lua în considerare să mențină ofertele până la începutul lunii. Dar retailerii ar fi stimulați să facă asta – ajutând astfel și clienții să plătească mai puțin pe unitate – dacă ar trebui să concureze pentru acești cumpărători.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed