Eurolines combate concurenţa cu operatorii aerieni low-cost prin introducerea de curse pe distanţe scurte

0

“Autocarul se simte bine până la 1.000-1.200 kilometri. Aşa devine un produs foarte bun pentru călători. De aceea, ne vom axa pe cursele scurte”, a declarat pentru Business Standard Dragoş Anastasiu, preşedintele Eurolines. În opinia sa, la distanţe mai mari de 1.200 kilometri, avionul devine mijlocul de transport atractiv pentru călători. “Există concurenţă dură şi oarecum neloială între transportul rutier şi cel aerian low-cost. Noi avem TVA la combustibil, în timp ce companiile aeriene nu au la kerosen. De asemenea, sunt ţări care susţin cu bani companiile aeriene”, a spus Anastasiu.

Potrivit acestuia, transportul rutier din România a căzut cu 30-35% în acest an, din cauza crizei.

“Noi am reuşit să fim undeva la 20-25% în primul semestru al acestui an, ceea ce înseamnă că am avut venituri în scădere cu 1,5-2 milioane de euro. Veniturile pe partea de transport rutier nu cred că vor depăşi zece milioane de euro în 2009”, a mai declarat proprietarul Eurolines.

Acesta consideră că o revenire a pieţei se va observa în partea a doua a anului viitor, scăderile fiind menţinute până în aprilie-mai. Pentru o eficientizare a activităţii holdingului pe care îl conduce, Anastasiu a creat centre de cost pe fiecare activitate, a închis firma de imobiliare şi pe cea de leasing, concentrându-se pe activităţile principale, transport şi turism.

“Cred că transportul rutier în interes turistic va creşte, în viitor. De altfel, Eurolines se va concentra pe mai multe curse turistice”, a mai precizat Anastasiu.

Principalul concurent al Eurolines pe transport de persoane este Atlassib Sibiu, controlat de omul de afaceri Ilie Carabulea. Acesta declara recent că, pe viitor, ia în calcul extinderea către destinaţii precum Finlanda, Portugalia sau Danemarca.