Facebook îţi explică cum face bani de pe urma ta

Astăzi, la deschiderea paginii de Facebook, utilizatorii pot da click pe un buton pentru a afla mai multe despre cum face rețeaua socială bani. Citește aici articolul despre procesul intentat de un grup de utilizatori nemulțumiți.

 

Cineva creează o reclamă. Facebook câștigă o mare parte din bani din reclame. Iată un exemplu rapid care îți arată cum funcționează. Să spunem că o sală de fitness se deschide în cartierul tău. Proprietarul creează o reclamă pentru a-i face pe utilizatorii din zona respectivă să vină pentru un antrenament gratis. Facebook este plătit pentru a livra această reclamă. Proprietarul trimite reclama către Facebook și descrie persoanele care ar trebui să o vadă: oamenii care locuiesc în zonă și cărora le place să alerge. Oamenii care trebuie văd reclama. Facebook doar îți arată reclama dacă locuiești în oraș și îți place să alergi. Așa ajunge un publicitar la tine fără să știe cine ești”, explică rețeaua socială, în trei pași, cum funcționează segmentul de reclame.

 

În plus, Facebook mai vrea să știm că reclamele îl fac să fie gratuit. „De la început, oamenii care au pus bazele Facebook au dorit ca această rețea să fie gratuită pentru toată lumea. Acum costă peste un miliard de dolari pe an doar pentru a face Facebook să funcționeze, iar livrarea reclamelor este modul în care Facebook plătește pentru asta”. Față de reclamele de la televizor, pe Facebook poți alege doar reclamele pe care le dorești, mai anunță rețeaua. Dar chiar și-așa, ajungi să le vezi.

 

Facebook mai oferă și răspunsul la câteva întrebări, care ating punctul sensibil, cel al utilizării fotografiilor și numelor utilizatorilor.

 

Ce răspunde rețeauala întrebarea Este adevărat că Facebook vinde numele și datele de contact pentru a face bani?

 

Răspunsul este NU. „Facebook nu vinde informațiile tale personale. În schimb, face bani arătându-ți reclame. A vinde informațiile tale ar fi ceva rău pentru Facebook. Iată de ce: Facebook a fost creat pentru a te ajuta să împărtășești și să te conectezi cu oamenii din viața ta. Dacă simți că nu deții controlul a ceea ce împărtășești și cine poate vedea acest lucru, atunci probabil nu vei folosi Facebook așa de mult, și vei împărtăși mai puține prietenilor tăi. Nu doar că acest lucur este rău pentru Facebook, dar este rău și pentru tine. De aceea, doar oamenii pe care îi alegi vor vedea ce împărtășești”.

 

Care este șmecheria cu poveștile sponsorizate? Cum sunt acestea diferite de reclame?

Numele tău și fotografia de profil poate apărea alături de anumite tipuri de reclame și povești sponsorizate:

 

1. Reclamele Facebook

Cineva care a deschis o afacere creează o reclamă pentru a-și promova mesajul. Dacă ai dat Like pe aceea pagină, povestea despre faptul că ție îți place pagina resopectivă (inslusiv numele și poza profilului) poate fi asociată cu reclama pentru ca prietenii tăi să o vadă. Pentru a afla mai multe, Facebook te trimite la pagina cu informații despre reclame.

 

2. Povești sponsorizate

Cineva care și-a deschis un business plătește Facebook pentru a descrie postările existente și activitatea care fac referire la acel business. Acestea nu includ mesaje adiționale din partea sponsorului. Cași reclamele, acestea sunt vizibile doar prietenilor cărora le-ai împărtășit informația. Pentru a afla mai multe, Facebook te trimite la pagina cu informații despre poveștile sponsorizate.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed