Geely va investi 900 milioane dolari în Volvo

0

Geely a obţinut finanţare de 2,7 miliarde de dolari pentru achiziţionarea Volvo, care va include preţul de cumpărare de 1,8 miliarde de dolari convenit cu Ford şi fonduri 900 milioane de dolari pentru capitalul rulant al companiei europene.

Jumătate din bani vor veni de la investitori din China, iar restul sumei din surse internaţionale, a precizat directorul financiar executiv al Geely, Yin Daqing, într-o conferinţă de presă susţinută la Beijing.

Planul de relansare a Volvo se bazează, în general, pe creşterea şi extinderea companiei la o scală suficient de mare încât să poată fi asigurată o profitabilitate sustenabilă, şi vizează, printre principalele obiective, accesarea pieţei chineze de automobile, aflată într-o expansiune accentuată, a afirmat preşedintele consiliului de administraţie al Geely, Li Shufu.

„Profitul va apărea numai dacă extindem amploarea afacerii, reducând astfel costul pe vehicul”, a arătat Li Shufu la Beijing, după ce a revenit din Suedia, unde a semnat acordul de achiziţie a Volvo.

El a adăugat că cele două mărci, Volvo şi Geely, vor rămâne separate, iar producţia nu va fi „amestecată”, companiile din noul grup urmând să producă separat propriile autoturisme.

„Volvo vine din nordul Europei şi îşi are rădăcinile în Suedia. Volvo nu va mai fi Volvo dacă o desrădăcinăm. Relaţiile viitoare dintre Geely şi Volvo vor fi de frăţie, nu de paternitate”, a arătat şeful companiei chineze.

Geely mizează în mare măsură pe piaţa chineză pentru a relansa Volvo şi intenţionează să dubleze producţia companiei suedeze prin construcţia unei fabrici de capacitate mare în China.

Grupul chinez va câştiga totodată popularitate în China odată cu achiziţionarea unei mărci globale, fiind cunoscut în prezent pe plan local drept o companie care produce maşini mici şi ieftine. Geely vrea totodată să-şi consolideze poziţia în raport cu marile grupuri auto chineze controlate de stat, care au încheiat parteneriate cu giganţi globali precum General Motors şi Volkswagen.

Piaţa auto din China a depăşit-o anul trecut pe cea din Statele Unite după vânzări, devenind cea mai mare din lume, cu 13,6 milioane de automobile noi comercializate, în creştere cu 46% datorită măsurilor de stimulare a economiei şi consumului introduse de guvernul de la Beijing.