Ghenea: Hainele merg pe online, florile nu

“Toamna, moda merge cel mai bine. Este un segment încă neglijat. În trei luni de la deschiderea FashionUp, am ajuns principalul mall online”, spune Ghenea. FashionUp a avut în ultima lună aproximativ 80.000 de vizitatori unici, site-ul urcând în primele 25 de magazine online din România în termeni de trafic, potrivit estimărilor oficialului.

Clasamentul magazinelor online de pe piaţa locală este dominat, atât ca trafic, cât şi ca pondere, de portalurile care vând produse IT şi electronice.

“Cel mai greu merg florile. Sunt genul de produs ce reprezintă orice, dar nu o necesitate. Cum în 2009 bugetele personale au fost reduse drastic, este de înţeles faptul că oamenii au început să renunţe la a cumpăra flori din magazinele online”, spune Ghenea.

Omul de afaceri deţine, pe acest segment, portalurile floridelux.ro şi brazidecraciun.ro. Acesta consideră că românii sunt încă la începutul comerţului electronic.

Utilizatorii achiziţionează iniţial o gamă de produse şi continuă apoi să cumpere bunuri din aceeaşi categorie, până la a trece la diversificarea achiziţiilor.

“Proporţia plăţilor cu cardul este foarte mică şi nu văd o explozie nici în viitor. Ca şi pe alte pieţe, un boom nu va apărea decât în cazul unor stimulente sau al obligativităţii utilizării cardului. Problema la noi este nivelul exagerat al comisioanelor. Câtă vreme magazinele online vor prezenta opţiunea de plată prin card, alături de cea de plată ramburs, clienţii vor prefera întotdeauna să folosească numerarul”, spune oficialul.

Nu mai este loc de creştere fără achiziţii

În perioada curentă de instabilitate economică, Ghenea consideră că magazinele online nu mai au posibilitatea de a creşte organic, singura metodă viabilă de evoluţie a businessului fiind achiziţiile, în măsura în care există şi lichidităţile necesare. “Nici PCFun nu şi-ar atinge obiectivele de creştere dacă ar acţiona strict organic. Doar magazinele noi, deschise în anii 2008 şi 2009, îşi mai pot creşte traficul organic, deoarece încă nu au ajuns la o masă critică. Costurile cresc, atât ale noastre, cât şi la nivel de industrie, pe măsură ce magazinul se dezvoltă, până în momentul în care nu mai pot fi acoperite prin evoluţie naturală. O achiziţie înseamnă două sau mai multe magazine care funcţionează pe o singură platformă, ce implică un nivel scăzut al costurilor de administrare”, consideră omul de afaceri.

De la începutul anului, proprietarul Fit Distribution a făcut mai multe investiţii în online. În luna martie, Ghenea a finalizat negocierile privind preluarea magazinului online shopIT.ro, care va continua să opereze independent, păstrându-şi orientarea către vânzarea de componente de calculator. Fit Distribution a preluat anterior şi domeniul 24pc.ro, cele două investiţii în online ridicându-se la aproximativ 200.000 de euro.

Şi retailerul online PC Garage, unul dintre primii cinci jucători din această piaţă, cu o cifră de afaceri de 7,5 milioane de euro aferentă anului 2008, a făcut recent obiectul unei achiziţii pentru Marius Ghenea. “Consolidarea PC Garage pe platforma PCFun, în termeni de back-office şi logistică, se va face în 40-60 de zile. La partea de Front-office, păstrăm magazinul şi brandul separat, pentru că sunt elemente diferenţiatoare ca imagine. PC Garage va continua să mizeze pe gaming”, afirmă omul de afaceri.

Acesta spune că a avut discuţii privind potenţiale tranzacţii cu majoritatea jucătorilor importanţi din retailul online, însă multe nu s-au finalizat din cauza modelului defectuos de business al magazinelor-ţintă, care nu implică decât diferenţierea nesustenabilă prin preţ, fără a lua în calcul retenţia clienţilor.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed