Google a atins un nou maxim pe bursa de la New York

0

GOOGLE a închis vineri în urcare cu 2,6%, la cel mai ridicat preţ de la listarea companiei, în august 2004, şi afişează un avans de 34% în ultimele 12 luni, faţă de o apreciere de 14% pentru indicele Standard & Poor’s 500 al bursei de la New York, transmite Bloomberg.

 

Compania se bucură de creşterea cererii pentru publicitate pe dispozitive mobile şi servicii localizate de advertising online, zone unde concurează cu rivali precum Facebook.

 

Profitul Google a crescut cu 6,7% în ultimele trei luni ale anului trecut, la 2,9 miliarde de dolari, depăşind estimările analiştilor, datorită veniturilor mai ridicate din publicitate în perioada sărbătorilor de iarnă.

 

Veniturile companiei au urcat cu 37% în trimestrul al patrulea al anului trecut faţă de perioada corespunzătoare din 2011, de la 10,5 miliarde de dolari la 14,4 miliarde de dolari.

 

„Google are o prezenţă semnificativă în toate zonele de creştere ale sectorului publicităţii online. În loc să parieze pe cel mai rapid alergător, avem de-a face cu cineva care se bate pe toate fronturile”, comentează pentru Bloomberg un analist american.

 

Google a atras anul trecut 41% din totalul veniturilor din domeniul publicităţii digitale din SUA, potrivit EMarketer Inc. Pe segmentul advertisingului mobil, Google are o cotă de piaţă de 53%, faţă de 8,4% pentru Facebook. Compania domină autoritar şi sectorul publicităţii prin motoare de căutare, unde are o cotă de piaţă de 75%.