Guvernul a adoptat o OUG prin care şefii autorităţilor şi instituţiilor publice, care au calitatea de ordonator de credite, nu mai pot emite acte administrative care stabilesc drepturi salariale suplimentare

Astfel, ordonanţa de urgenţă adoptată de Guvern reglementează şi faptul ca instituţiile publice, indiferent de modalitatea de organizare şi finanţare, nu vor mai putea raporta în categoria arierate eventualele drepturi de natură salarială, stabilite prin acte administrative emise de conducătorii acestora, suplimentare faţă de cele stabilite prin legislaţia specifică în vigoare şi contribuţiile aferente acestora, sumele respective raportându-se în categoria plăţi restante, conform comunicatului de presă al Executivului.

Prin actul normativ va fi deblocată situaţia existentă în prezent în cazul unor instituţii publice, astfel încât să-şi poată desfăşura în continuare activitatea pentru care au fost create.

Eventualele provizioane înregistrate în contabilitate de instituţiile publice, pentru categoriile de datorii faţă de personal, reprezentând drepturi de natură salarială, stabilite prin acte administrative emise de conducătorii acestora, suplimentare faţă de cele stabilite prin legislaţia specifică în vigoare şi contribuţiile aferente acestora, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă sunt anulate, mai precizează sursa citată.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed