Horatiu Nicolau, proprietarul Telesport:”Ne extindem in Bosnia, Armenia si in Kazakhstan”

Cat de profitabil este Telesport in prezent?

Daca ar fi sa ma uit la cifre, Telesport ar fi trebuit sa isi scoata banii din investitia initiala cam in doi ani.

Care a fost investitia initiala?

Investitia la vremea aceea a fost de 1,5 milioane de dolari. Investitia strict pentru echipamente, birou, salariile pentru cateva zeci de oameni si o parte din drepturi, pentru ca drepturile cresc de la an la an, si un milion si jumatate nu acopera si salarii, si chirie, si satelit, si masini. Deci, urma sa am o perioada de sase-opt luni acoperita cu banii din buzunar, dupa care sa incep sa acopar cheltuielile din ce incasez.

Datorita faptului ca a fost tinut pe bara din diverse motive si nu am avut distributie pe cablu timp de aproape doi ani, Telesport si-a scos banii in trei ani. E adevarat ca, pentru un post de sport, cele mai importante venituri sunt din cablu si publicitate. Telesport si-a scos banii abia in al treilea an pentru ca, dupa semnarea distributiei cu cei mai importanti operatori de cablu, a venit si audienta, care este aducatoare de publicitate. Ceea ce n-am castigat acum un an si un pic, am castigat anul acesta, bineinteles cu alte sume, pentru ca banii in publicitate sunt mai multi de la an la an. Ce n-am castigat anul trecut, castig acum cu 30% mai mult, pentru ca asa a crescut piata. La nivel de programe, Telesport este un post foarte echilibrat, ca pondere a fotbalului in raport cu alte sporturi.

Deci, anul acesta poate fi considerat cel mai bun, ca si profitabilitate, pentru Telesport?

Corect. Profitul se situeaza in jurul a trei milioane de euro pentru 2007.

Ce v-a determinat sa faceti o televiziune de sport? Ati avut nevoie de o televiziune pentru a lua drepturile de televizare?

Nu, este adevarat ca am vrut sa iau drepturile de televizare, dar nu am facut o televiziune de sport ca sa iau drepturile. Faceam oricum o televiziune de sport, chiar daca aveam drepturile sau nu le aveam. Dupa ce am terminat voleiul, am ramas in preajma sportului, am organizat turnee de beach volley, am organizat streetball, am organizat tot felul de alte evenimente sportive, si, la un moment dat, a fost conjunctura cu emisiunea Minutul 91, pe care am produs-o vreo doi ani la TVR, si m-a atras. Putea sa fie urmatorul pas in cariera mea pe partea de sport. Solutia ca sa poti sa inglobezi si emisiuni, sa fii si pe partea de sport, sa poti sa ajuti sub o forma sau alta sportul, si sa faci si un business, era o televiziune de sport. Lucru pe care am incercat sa il fac cu Prigoana, dar nu am reusit si, fara falsa modestie, pot sa spun ca eu sunt singurul om din Romania care a deschis in sase luni doua televiziuni.

Cifra initiala, de 1,5 milioane de dolari, nu e prea mica pentru lansarea unei televiziuni?

Nu era mica pentru vremea aceea, pentru ca, in primul rand, eu nu am inceput cu stiri si emisiuni, care costa foarte mult, ci am inceput strict cu transmisiuni de sport. Am inceput cu zece ore de emisie, in martie 2004 am ajuns la 18, si apoi, dupa ce am luat drepturile, am ajuns la 24.

Lansarea a fost etapizata, si, pe masura ce a crescut volumul de drepturi, am dezvoltat in spate stirile si tot ce tine de departamentul care se ocupa de acest lucru.

In profitul de trei milioane de euro de anul acesta ati inclus si profitul venit din vanzarea drepturilor tv?

Nu. Dar profitul acela din drepturi e imaginativ. Pentru ca el, practic, nu a existat decat odata cu ruperea contractului cu TVR, pentru ca cineva a oferit mai mult, si ala a fost profitul. Dar profitul a fost doar pe hartie, pentru ca eu am rupt odata un contract cu Antena 1 si nimeni nu isi mai aduce aminte de acest lucru. In 2005. Si jumatate de an, eu am pus bani din buzunar ca sa acopar banii pe care trebuia sa mi-i dea Antena 1 si pe care eu trebuia sa ii dau mai departe la Club. Si erau 1,2 milioane de euro. Deci, din punctul meu de vedere, drepturile din fotbal la mine sunt pe zero. Ce-am pierdut atunci, am castigat acum.

Atunci, afacerea unde e?

Afacerea e televiziunea in sine. Telesport-ul nu este si nu a fost creat ca sa cumpere si sa vanda drepturile. Telesport are ultimele trei optiuni din Liga I, si castiga audienta din cele trei meciuri, care sunt foarte importante. E foarte important pentru un canal de sport sa aiba trei meciuri, chiar daca sunt ultimele trei. Este un aducator sigur de audienta, nu mare, dar este. De ce credeti ca TVR s-a hotarat pana la urma sa ia optiunea 6?

Cum intentionati sa dezvol-tati postul Telesport, acum ca l-ati stabilizat pe piata?

Telesport este distribuit de un an si jumatate in Moldova, si de un an in Macedonia.

De ce in Macedonia?

Pentru ca tarile din fosta Iugoslavie sunt mici, sunt consumatoare de sport si nu au canal specializat de sport, pentru ca nu face sens pentru ei sa aiba un canal specializat pe sport. Si pentru ca sunt relativ aproape.

Va ganditi sa mai extindeti difuzarea spre alte tari?

Da, mai am in discutii Bosnia pentru toamna aceasta, si o sa incerc alte doua tari, Armenia si Kazakhstan. Cu subtitrare, cu tot ce ii trebuie.

Si credeti ca se vor uita la fotbalul nostru intern, la Vaslui cu Bistrita de exemplu?

Spre surprinderea mea, Moldova se uita. Bine, Moldova e si aproape. Tot pentru piata de peste Prut, care nu e o piata mare, dar are potential, Chisinaul fiind al doilea oras mare dupa Bucuresti, din apropiere, o sa difuzam in exclusivitate si Campionatul Moldovenesc. Care va fi vazut si in Romania, si in Macedonia, asta este. Tot fotbal e.

 Mai aveti in plan lansarea si in alte tari?

Deocamdata nu, sa vedem ce facem cu astea.

] Macedonia cam ce profit va aduce? Sa zicem in comparatie cu Romania?

Pai, toata tara imi aduce cat imi aduce un cablist roman cu 200.000 de abonati. Macedonia are 120.000 de abonati platitori in total. Si cred ca sunt 60 de companii de cablu.

Ne puteti estima niste cifre de afaceri pentru Telesport in 2007 si 2008?

Pe 2007, este la 14 sau 15 milioane de euro. Pe 2008, cifra de afaceri ar trebui sa fie undeva la 18 milioane de euro.

Telesport

  • Operat de compania Telesport Intermedia SRL
  • Lansat pe piata romaneasca la 1 decembrie 2003
  • Detine drepturile de televizare a meciurilor din Liga I din 2004
  • A functionat ca post pay-TV in perioada martie 2005-septembrie 2006
  • Actionari: Horatiu Nicolau (97%) si Aurora Gabriela Negoescu (3%)

Curriculum Vitae

  • Casatorit, un copil
  • Jucator de volei la Dinamo Bucuresti si in echipa nationala, in perioada 1979-1990
  • A absolvit Facultatea de Automatica in 1991
  • Organizator de evenimente sportive din 1996, in special beach volley
  • A terminat un MBA in Business Administration in 1999
  • Directorul grupului de sport al Media Pro in perioada 1998-2000
  • A infiintat postul Telesport in decembrie 2003

“Macedonia imi aduce cat un cablist roman cu 200.000 de abonati. Are 120.000 de abonati platitori in total. Si cred ca sunt 60 de companii de cablu. Horatiu Nicolau proprietarul Telesport

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed