La licitațiile din țară s-au închis ușile pentru producătorii români de autobuze, troleibuze şi tramvaie

Cea mai mare miză pentru producătorii români de mijloace de transport în comun este Bucureştiul, cea mai bogată primărie, care are deja o licitaţie lansată pentru achiziţia de 400 de autobuze, urmând alte două licitaţii, pentru 100 de troleibuze şi 100 de tramvaie. În total, vorbim de peste 300 de milioane de euro, care, dacă ar rămâne în România, ar revitaliza industria locală de profil. Însă, la cum arată caietul de sarcini al licitaţiei, românii nu au şanse.

 

Există câţiva producători locali. La Arad avem grupul Astra, unde se fabrică tramvaie, troleibuze şi autobuze electrice. La Başov, Roman poate produce autobuze. Din păcate, modelul lansat de ei acum câţiva ani, Urban Crosstown, nu a fost dorit de nicio primărie, aşa că proiectul a fost îngropat. Mai avem lângă Bucureşti, în comuna Ciorogârla, fabrica Eurobus, care produce autobuze. Niciunul dintre aceşti producători nu o duce grozav, ba chiar se chinuie să supravieţuiască. Astra a reuşit să vândă doar în Arad câteva tramvaie Imperio, produse în colaborare cu Siemens, şi, în ţară, câteva troleibuze electrice.

 

Citește mai departe în CAPITAL.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed