Profitul net al Daimler, producătorul automobilelor de lux Mercedes-Benz, a crescut cu 60% în trimestrul al treilea, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 1,84 miliarde euro. Rezultatul a fost susţinut de plata unor taxe mai mici, îmbunătăţirea eficienţei şi majorarea vânzărilor, relatează MarketWatch.
Rezultatul ar putea susţine eforturile Daimler de a reduce decalajul faţă de principalii concurenţi ai grupului pe segmentul automobilelor de lux, BMW şi divizia Audi a Volkswagen (VW).
Veniturile au avansat cu 5%, la 30,1 miliarde de euro, datorită creşterii vânzărilor în Statele Unite şi China.
Grupul german a publicat pentru prima oară o estimare exactă pentru profitul operaţional din acest an, de 7,5 miliarde de euro. În cazul diviziei Mercedes-Benz, grupul anticipează un profit operaţional de 4 miliarde de euro.
La nivel de grup, profitul operaţional a crescut în trimestrul al treilea cu 16%, la 2,23 miliarde de euro, şi este peste estimările analiştilor.
„Aceasta arată că banii alocaţi investiţiilor mari pe care le-am făcut au fost bine cheltuiţi. În anii următori vom continua să investim în produse şi unităţi de producţie”, a declarat directorul general al Daimler, Dieter Zetsche.
Vânzările Mercedes au crescut luna trecută mai rapid decât cele ale BMW şi Audi, datorită noului model CLA care a contribuit la dublarea livrărilor de automobile compact.
Mercedes oferă 23 de modele de maşini şi SUV-uri, în creştere de la 19 în urmă cu un an.