Magazin online: Bugetul mediu alocat premiilor şi cadourilor experienţiale de către români s-a ridicat anul trecut la 297 euro. Românii şi-au făcut şi singuri cadouri experienţiale, nu doar le-au dăruit altora

„Complice.ro, magazin online de premii şi cadouri experienţiale, a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 160.000 de euro, marcând astfel o creştere cu 30% faţă de anul precedent. Dinamica pozitivă s-a datorat ratei ridicate de adopţie a noilor produse – pachete flexibile de experienţe, dar şi creşterii numărului de clienţi, cu 85%, un indicator record pentru companie.  Alături de aceşti factori, se evidenţiază o tendinţă tot mai clară în piaţă de a prefera premiile şi cadourile experienţiale în locul obiectelor, chiar şi în mediul corporate, ca soluţie pentru programele de reward & recognition care au contribuit în pandemie la îmbunătăţirea productivităţii angajaţilor”, arată compania.

Anul 2021 a fost marcat de o mai mare deschidere din partea clienţilor către experienţe, atât pe segmentul corporate, cât şi residential. Numărul comenzilor aproape s-a dublat faţă de anul trecut, iar valoarea medie a acestora se situează la 297 euro.

Segmentul rezidenţial a crescut cu 85% în privinţa numărului de clienţi, iar aceştia au achiziţionat în 2021 mai multe experienţe de dezvoltare personală, de wellness, ca răspuns la o perioadă solicitantă din punct de vedere al sănătăţii fizice şi mentale, dar şi experienţe care i-au scos din zona de confort, cum ar fi driving pe circuit, air-yoga sau zbor cu moto-deltaplanul ori avionul de mici dimensiuni. 

Din topul experienţelor la nivel de an, se remarcă o preferinţă pentru cadourile ce implică adrenalină, cele de tip virtual, precum pilotarea unui avion sau escape room creat în propria casă, experienţe de tip gourmet (degustări private de vin, la crame, de whiskey sau ateliere de bere craft), de relaxare şi travel – excursii cu mini-camperul sau autorulota, escapade urbane în propriul oraş, combinate cu workshopuri private de yoga, pictură, storytelling sau SPA.

„Pandemia şi-a pus amprenta într-un mod mai puţin aşteptat, determinându-i pe clienţii Complice să acceseze experienţe şi pentru a se bucura chiar ei de un cadou bine-meritat, nu doar pentru a le dărui. Astfel, au explorat hobby-uri sau pasiuni de care până acum nu au avut timp, au căutat să experimenteze mai mult şi să-şi regăsească echilibrul. Chiar dacă au accesat pachete cu valoare mai mică, numărul comenzilor a crescut, la fel şi numărul clienţilor recurenţi”, a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.

Pachetele flexibile, cu mai multe experienţe din care destinatarul o alege pe cea preferată, într-un buget predefinit, Flexibox, au reprezentat o opţiune şi pentru clienţii din segmentul corporate, care le-au oferit angajaţilor în cadrul programelor de reward&recognition sau partenerilor de afaceri. La nivel general, valoarea medie a comenzii pachetelor FlexiBox a fost de 156 euro, pachetele fiind adoptate de 28% dintre clienţii companiei.

Pachetele predefinite, care conţin anumite experienţe alese de cei care le oferă ca premii sau  cadouri, au generat la nivelul întregului an 68% din comenzile totale şi 76% din cifra de afaceri, iar comanda medie a fost 330 euro.

„Tendinţa românilor de a se întoarce la stilul de viaţă obişnuit, care includea ieşiri, vacanţe, experienţe şi evenimente este tot mai evidentă şi se reflectă şi în cifrele noastre, la nivel de an. Creşterea portofoliului de experienţe online şi offline, introducerea pachetelor flexibile şi accesibile, atât din punct de vedere al costului, cât şi al diversităţii experienţelor, a favorizat, desigur, atragerea şi retenţia clienţilor rezidenţiali, segmentul pe care am înregistrat cele mai bune rezultate de până acum”, a detaliat Oana Pascu.

La nivelul întregului an, proporţia clienţilor corporate se menţine la nivel asemănător cu anii precedenţi. În ceea ce priveşte clienţii din segmentul residential, cele mai multe comenzi sunt făcute de femei, cu vârsta între 30 şi 50 de ani, cu o viaţă socială activă, care doresc să-i surprindă pe cei dragi cu gesturi de impact. În ceea ce priveşte valoarea comenzii medii, bărbaţii cheltuiesc pe cadouri experienţiale la fel de mult ca femeile când vine vorba despre cadouri individuale, oferite de persoane fizice – cu o medie de 149 euro/cadou. În corporate însă, managerii bărbaţi alocă pentru experienţe un buget cu 40% mai mare decât femeile manager,  respectiv 1.425 euro, faţă de 1.004 euro.

Comenzile plasate de clienţii recurenţi reprezintă mai mult de o treime din totalul comenzilor înregistrate anual, respectiv 37% din total comenzi şi 50% din venituri.

„Ne aşteptam la o revenire pe segmentul rezidenţial, care a avut cel mai mult de suferit pe fondul restricţiilor şi evoluţiei epidemiologice în 2020, însă aceasta a depăşit estimările iniţiale. Pentru acest an ne dorim să menţinem ritmul de creştere, continuând să investim într-un portofoliu de experienţe actual, cu componente noi”, a mai precizat Oana Pascu.

Complice.ro este un magazin online specializat în cadouri şi recompense experienţiale. Pachetele de experienţe sunt orientate atât către zona de business (oferind un portofoliu extins de tool-uri alternative de reward, recognition şi incentive pentru angajaţi, clienţi şi parteneri de afaceri, dar şi soluţii creative pentru evenimentele corporate), cât şi către zona residential (experienţe de dezvoltare personală, relaxare şi adrenalină) pentru cei care îşi doresc să depăşească sfera cadourilor-obiect.

În cei peste 6 ani de când activează pe piaţa cadourilor experienţiale, Complice.ro a livrat mai mult de 1.600 de experienţe inedite pentru clienţi din zonele corporate şi residential, dintr-un portofoliu care include peste 250 de experienţe predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 150 de parteneri din Bucureşti, dar şi din restul ţarii şi chiar de peste hotare.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed