Marea greșeală a producătorilor români: Nu se asociază

0

„Este nevoie de o reţea densă de persoane, instituţii, entităţi şi competenţe manageriale pentru a creşte exportul produselor româneşti. Economia noastră nu este condusă de inovare, ci de forţa de muncă ieftină şi de un anumit nivel de pregătire al acesteia”, crede el.

 

Consultantul spune că România nu are un motor real de inovare şi competitivitate care să crească nivelul exporturilor, în ciuda faptului că unele politici publice active pentru dezvoltarea exporturilor au iniţiative sustenabile: „Nu suntem în stare să facem un salt calitativ spre inovare”.

 

În opinia lui, de multe ori, antreprenorii nu înţeleg problemele legate de comerţul exterior, faptul că este important să înţeleagă pieţele internaţionale înainte să încerce să facă afaceri în acest cadru.

 

„După privatizarea fabricilor, directorii au încercat să facă comerţ exterior singuri. Unii au reuşit, iar alţii nu”, a mai spus Lianu.