Supermarketurile au cucerit România. Cum s-au dezvoltat rețelele de magazine

0

În Călăraşi, Tulcea sau Sălaj sunt maximum zece magazine din comerţul modern.

 

„Nivelul salarial şi puterea de cum­părare din Bucureşti şi împrejurimi atrag re­tailerii să deschidă aici ma­gazine pe bandă ru­lantă. Apoi, după Ca­pitală ei se orientează către marile oraşe unde populaţia este pe măsură şi salariul la fel“, spune Cătălina Aldea, fost executiv din comerţul modern şi actualmente consultant în retail, citată de zf.ro. Ea a lucrat mulţi ani pentru Mega Image, cel mai extins lanţ de magazine din România, cu circa 470 de unităţi. Din total, circa 90% din magazine sunt în Bucureşti şi Ilfov, unde şi puterea de cumpărare este pe măsură. Spre exemplu, în Capitală salariul mediu este cu 60% peste media pe ţară de circa 2.000 de lei.

 

Mai mult, oraşul concentrează circa 10% din toată populaţia ţării, dar în universul de comerţ modern are o contribuţie de 30%. El este urmat de Ilfov, judeţul satelit al Bucureştiului, şi de Braşov, Constanţa şi Timiş. Cele cinci au în total ju­mătate din totalul maga­zinelor de tip hipermarket, su­per­market, dis­count sau cash & carry din România, arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor oferite de jucătorii din piaţă. Aceste judeţe sunt şi cele care au atras cele mai mari investiţii din ţară, care au cele mai mici rate ale şomajului şi cele mai mari salarii. Aceşti indicatori sunt de altfel printre cei urmăriţi de majoritatea reţelelor străine de comerţ modern.

 

articolul integral pe zf.ro