Mercedes-Benz nu se alătură proiectului vehiculului electric FlexEvan al grupului Renault, pentru că are un proiect propriu, VAN.EA

0

FlexEvan, programat să fie lansat în 2026, este dezvoltat pentru mărcile Renault şi Nissan, iar sursele spun că i s-ar putea alătura şi Renault Trucks, o marcă deţinută de compania Volvo din Suedia.

O purtătoare de cuvânt a Mercedes a confirmat că grupul nu avea de gând să lanseze o dubă de dimensiuni medii sau una mare pe o altă platformă decât VAN.EA.

Renault a refuzat să comenteze.

După prăbuşirea cererii pentru motoarele diesel pe care Renault le vindea partenerului său german şi sfârşitul unui proiect comun privind maşinile Twingo-Smart, Renault şi Mercedes au un singur proiect comun împreună – duba mică Citan, a cărei primă versiune electrică urmează să fie lansată.

Renault a dorit de mult să-şi extindă cooperarea în furgonete cu Mercedes, dar în zadar.

”Este adevărat că pentru vehiculele utilitare uşoare, cea mai mare parte (a cooperării cu Mercedes) s-a făcut”, a spus una dintre surse.

Sub CEO-ul Luca de Meo, Renault a multiplicat parteneriatele în afara sferei de aplicare a alianţelor sale istorice cu Nissan şi Daimler, ambele susţinute de predecesorul acestuia, Carlos Ghosn.

Niciun proiect concret între Renault şi Mercedes nu este studiat în mod activ, a spus o a treia sursă, adăugând că noi programe de stimulare, cum ar fi Legea de reducere a inflaţiei din SUA şi măsuri europene similare, ar putea duce totuşi la cooperarea celor doi producători, în ceea ce priveşte partajarea instalaţiilor de producţie.