Money.ro Test Zone: BMW K1300R, o motocicletă pentru care merită să munceşti de lunea

0

În anii ’20 BMW s-a apucatde construit motociclete pentru că pactul de Versailles a interzis germanilor să mai producă avioane de război. După 90 de ani, BMW este unul dintre cei mai puternici constructori de vehicule premium atât pe două cât şi pe patru roţi.

 

K1300R este versiunea de-carenată a sport-touringului K1300S, dar plasarea lui între nakeduri nu este chiar corectă. Atât greutatea de aproape un sfert de tonă şi dimensiunile de sport-touring cât şi puterea de 173 CP îl plasează în rândurile muscle bike-urilor.

 

Fără dubii, cel mai impresionant aspect al acestei motociclete este “prezenţa scenică”. BMW K1300R este mare când o priveşti, mare când o măsori şi rămâne la fel de mare şi când o încaleci. E aproape ca Marele Zid Chinezesc: unic şi monumental.

 

La fel de impresionant este şi motorul: puternic ca un motor de locomotivă, dar controlabil ca un instrument medical. Chiar dacă poate pune la sol 173 CP şi poate atinge 100 km/h în mai puţin de 3 secunde, cvadricilindrul bavarez este precis şi deloc nărăvaş.

 

Pentru a ajuta roata spate să reziste corvoadei cailor putere şi să râmână pe trasa dorită, K1300R poate fi dotat cu ASC (Automatic Stability Control), un sistem care detectează diferenţele dintre vitezele de rotaţie ale celor două roţi şi intervine asupra sistemului de gestiune a motorului pentru a limita cuplul transmis la roată.

 

Specific K-urilor moderne este sistemul de suspensie al roţii faţă, care limitează compresia pe frânare şi separă eficient funcţia de direcţie de cea de suspensie.

 

Viteza maximă este de cca 250 km/h, dar consumul inregistrat urcă la 9 litri la 100 km în oraş, coborând sub 6 la drum.

 

Este de aşteptat ca preţul unei „astfel de jucării” să fie pe măsura prestaţiei. Pentru versiunea de bază preţul este de 15.022 Euro însă pentru versiunea cu suspensie reglabilă electric şi ASC va trebui imblat mai adânc în portofel. Pachetul Safety costă 432 EURO şi chiar dacă este trecut pe lista de „extra-uri” nu este un opţional… Cei 173 de cai cer un control sever.

 

Vezi aici specificatii tehnice detaliate