MTI: Directiva CE privind siguranţa feroviară, transpusă în legislaţia naţională prin Legea 65/2011

Potrivit unui comunicat remis joi de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, „măsurile naţionale adoptate prin Legea 65/2011 în vederea transpunerii Directivei 2008/110/CE au fost notificate din data de 16 mai 2011 la Comisia Europeană prin intermediul Reprezentanţei Permanente a României pe lângă Uniunea Europeană”.

 

Comisia Europeană (CE) a trimis un aviz motivat unui număr de nouă state membre, între care şi România, cărora le solicită în mod oficial să implementeze integral directiva privind siguranța căilor ferate, acestea având la dispoziţie două luni pentru remedierea situației.

 

Potrivit unui comunicat al CE transmis joi, Austria, Germania, Lituania, Luxemburg, Olanda, Polonia, România, Suedia şi Marea Britanie nu şi-au aliniat încă legislaţia naţională la directiva privind siguranţa căilor ferate, deşi aveau obligaţia de a face acest lucru până la data de 24 decembrie 2010.

 

Comisia le-a acordat acestor state membre un termen de două luni pentru remedierea situaţiei, iar în caz contrar poate transmite cauzele respective Curţii de Justiţie.

 

Directiva 2008/110/CE sporeşte nivelul de siguranţă a sistemului european de transport feroviar şi oferă un temei juridic pentru un cadru comun privind întreţinerea materialului rulant. Astfel, înainte ca un vehicul feroviar să primească autorizaţia de funcţionare, trebuie identificat organismul responsabil cu întreţinerea acestuia (cunoscut sub denumirea de „entitate responsabilă cu întreţinerea”).

 

În cazul vagoanelor de marfă, entitatea responsabilă cu întreţinerea trebuie să fie certificată în conformitate cu un sistem elaborat de Agenţia Europeană a Căilor Ferate şi adoptat de Comisie la data de 10 mai 2011.

 

O dispoziţie esenţială a directivei prevede că certificatul acordat entităţii responsabile cu întreţinerea este valabil în întreaga Uniune Europeană. Această dispoziţie recunoaşte echivalenţa entităţilor responsabile cu întreţinerea şi are ca scop atât creşterea nivelului de siguranţă a căilor ferate, cât şi îmbunătăţirea interoperabilităţii acestora în întreaga UE.

 

Potrivit CE, neimplementarea directivei afectează nivelul de siguranţă, reprezentând un risc potenţial pentru utilizatorii căilor ferate. Acest lucru afectează întregul spaţiu feroviar unic european, nu doar ţările care nu au implementat Directiva 2008/110/CE.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed