Nabucco are nevoie de gaze naturale din Azerbaijan, Irak şi Egipt până în 2015

Ruttenstorfer a declarat pentru cotidianul financiar Kommersant că Europa va avea nevoie atât de gazoductul Nabucco cât şi de conductele ruseşti rivale South Stream şi Nord Stream, pentru a importa suplimentar alte 150 de miliarde de metri cubi până la finalul următorilor zece ani.

„Cred că nu există riscuri ca Rusia să-şi piardă poziţia pe piaţa europeană din cauza proiectului Nabucco. Toate aceste proiecte au modele diferite de afaceri şi vor avea resurse şi clienţi diferiţi”, a declarat Kommersant.

Monopolul rusesc al gazelor naturale, Gazprom, a încercat din greu să întreacă Nabucco în ultimul an, după ce a convins multe state din Europa de Est să se alăture proiectului South Stream.

Proiectul Nabucco va înainta săptămâna viitoare, urmând să fie susţinut de oficiali din Bulgaria, România, Ungaria, Austria, Germania, Uniunea Europeană (UE), Egipt, Siria, Azerbaijan şi Georgia.

Resursele de gaze naturale folosite de Nabucco sunt, totuşi, departe de a fi certe, în contextul în care Gazprom poartă discuţii cu Azerbaijanul pentru cumpărarea a întregii producţii de gaze naturale începând cu anul viitor, în timp ce guvernul irakian de centru se opune ideii ca Nabucco să importe gaze naturale din Kurdistan.

Şeful OMV a declarat că speră ca Azerbaijanul şi Irakul să furnizeze fiecare între 7 şi 9 miliarde metri cubi de gaze naturale anual, în timp ce Egiptul ar contribui cu încă 1-2 miliarde metri cubi de gaze naturale.

Din consorţiul Nabucco fac parte, în prezent, cu câte o parte egală de 16,67%, OMV (Austria), MOL (Ungaria), Bulgargaz (Bulgaria), Transgaz (România), Botaş (Turcia) şi RWE (Germania). Nabucco are scopul de a conecta şi valorifica rezervele promiţătoare de gaze naturale din Zona Mării Caspice şi Orientul Mijlociu, cu pieţele europene.

Proiectul concurent Nabucco este gazoductul South Stream. Acest gazoduct ar urma să treacă pe sub Marea Neagră, legând Rusia de Bulgaria, de unde se va împărţi într-o aripă Nord-Vest spre Austria şi una sudică, spre Grecia şi Italia.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed