Ne aflăm în pragul unei noi crize dotcom?

0

Pătrunderea pe piaţa bursieră a postului de radio online Pandora, care nu înregistrează nici un fel de profit, a fost salutată puternic la bursa newyorkeză şi de comentatori. Valoarea acţiunilor LinkedIn s-a dublat practic în ziua debutului bursier al firmei în decurs de doar câteva ore. „E o nebunie” – în aceşti termeni descria comentatoarea telviziunii ABC cotarea LinkedIn la bursă.

E limpede că pentru Wall Street asemnea evoluţii spectaculoase se aseamănă cu cele de la începutul mileniului, când boomul dotcom a eşuat răsunător.

 

Scott Kessler, expert pentru internet al agenţiei de rating Standard & Poor’s, îşi aminteşte: „Existau firme care nu dispuneau de nicio strategie de afaceri. Şi e vorba aici de sute de firme. Cum s-a terminat povestea, ştim cu toţii.”

 

Deosebirea faţă de situaţia de atunci, e că astăzi nu sunt aşa de multe astfel de firme care dau năvală pe piaţa de acţiuni. E vorba de doar ceva mai mult de zece firme dotcom şi reţele de socializare şi nu de câteva sute. Mai mult decât atât, unele dintre noile firme au elaborat şi un plan de afaceri şi sunt sprijinite de investitori cu greutate.

Citeste mai departe pe Deutsche Welle