Niste semne

0

Iata un bun reper: in Romania au fost livrate anul trecut 693.516 de calculatoare personale, dintre care 396.758 au fost desktopuri si 296.758 au fost computere portabile, potrivit Gartner.

Desktopurile au trebuit sa fie livrate fiecare cu cate un monitor, o tastatura, un mouse, apoi acest efort logistic a fost complicat cu livrari de imprimante, echipamente de retea, cabluri, servere si tot asa. Inclusiv rame foto digitale, incalzitoare de cana de cafea prin portul USB al computerului, nenumarate “betigase de memorie”, tone de pachete cu CD-uri, DVD-uri, MP3 playere… Ei bine, toate acestea impreuna au fost vandute anul trecut intr-un volum cu 20% mai mare decat in 2006. Si?

Pai, avem cu totii cel putin cate un computer acasa, cu perifericele aferente, asa ca piata incepe sa se orienteze tot mai mult catre inlocuiri: schimbam PC-ul de acu’ patru-sase ani cu un… portabil sau tot un PC. Declaratiile cu “potentialul pietei”, care vin cu completarea ca “multi romani din mediul rural nu au inca acces la lumea informatizata” raman in continuare simple declaratii. Computerul va continua sa ramana o chestiune elitista la sate, unde oamenii cauta lucruri mai simple si mai eficiente in efect: telefoane mobile – ca activezi cartela si vorbesti – si antene de satelit, ca vine acusi campionatul de fotbal… European, parca.

Ca atare, efortul de vanzare creste, pentru ca noi, consumatorii, fie avem tot ce ne trebuie, fie suntem din ce in ce mai pretentiosi.

Sa zic si eu ca 2008 e un an “feroce” ar suna a consultant, iar eu doar scriu la ziar. Sa scriu ca anul acesta toata lumea trebuie sa isi schimbe strategia, ca altfel pierde piata, ar fi un eufemism, pentru ca orice companie isi schimba in permanenta strategia, ca altfel dispare.

Hai mai bine sa zicem ca au aparut niste semne cum ca epoca de aur a marilor vanzari in IT se apropie de sfarsit. Si daca as sti ce ii urmeaza, probabil ca m-as imbogati.