Noutatea pe care toți șoferii trebuie să o știe legat de RCA

0
188

Potrivit unei decizii a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), mașinile abandonate sau stricate, dar care nu au fost radiate (retrase din circulație) vor trebui să aibă o poliță RCA valabilă.

Citește și: RAFILA a anunțat când începe vaccinarea copiilor de peste 12 ani

În acest fel „încheierea unui contract de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto este obligatorie atunci când vehiculul în cauză este înmatriculat într-un stat membru şi nu a fost retras în mod legal din circulaţie”, potrivit CJUE.

Decizia CJUE este asemănătoarea uneia din anul 2018

Acea decizie din 2018 stabilea că cei care au maşini înmatriculate funcţionale sunt obligaţi să încheie o asigurare RCA chiar dacă nu le mai conduc şi sunt parcate în curte sau în garaj.

RCA pentru mașinile neradiate vine după un scandal în Polonia

Decizia actuală  a CJUE se referă la un litigiu din Polonia, în care o colectivitate locală a devenit proprietar (în baza unei decizii de confiscare) al unei maşini abandonate, care a fost casată şi radiată ulterior.

După ce maşina a fost scoasă din circulație, Fondul de Garantare a Asigurărilor din Polonia a amendat entitatea cu aproape 1.000 de euro pentru neîncheierea unei poliţe RCA pe toată perioada în care a fost proprietar, chiar dacă maşina era stricată.

Pagubele produse de un autovehicul parcat pot fi acoperite de RCA

”-Curtea aminteşte că noţiunea de vehicul este obiectivă şi independentă de utilizarea care se dă sau care se poate da vehiculului în cauză ori de intenţia proprietarului sau a unei alte persoane de a-l utiliza în mod efectiv. (…) În consecinţă, dacă simplul fapt că, la un moment dat, un vehicul nu este apt să circule ar fi suficient să îl lipsească de calitatea sa de vehicul şi să îl excepteze de la obligaţia de asigurare, caracterul obiectiv al acestei noţiuni de vehicl ar fi repus în discuţie.

– Curtea statuează că obligaţia, de principiu, de a asigura un vehicul înmatriculat într-un stat membru (…) pe de o parte, pentru a asigura protecţia victimelor accidentelor rutiere, având în vedere că intervenţia organismului de despăgubire a pagubelor materiale sau a vătămărilor corporale cauzate de un vehicul neasigurat este prevăzută numai în cazurile în care încheierea asigurării este obligatorie”, potrivit aprecierilor CJUE.

Citește și: Croația și Bulgaria vor adopta euro înaintea României! Noi avem încă probleme