Orange şi Vodafone mută meciul în ringul online

Primii doi operatori de telefonie mobilă ca număr de utilizatori au deschis, în ultimele luni, un nou câmp de luptă, trecând de la retailul clasic la magazinele online de vânzări, în încercarea de a atrage clienţii prin promoţii, pachete personalizate, exclusivităţi online şi campanii agresive de marketing.

“Suma medie cheltuită de către un utilizator al magazinului online Orange este de aproximativ 45 de euro, aceasta reprezentând media cheltuită exclusiv pentru produsele achiziţionate online: telefoane, laptopuri, carduri de date sau accesorii. În ceea ce priveşte serviciile, acestea sunt taxate pe factura emisă în luna ce urmează actului de cumpărare propriu-zis”, declară pentru Business Standard Andreea Beleneş, Online Division manager la Orange România.

La Vodafone, valoarea medie a produsului sau a serviciului vândut online este de 300-400 de lei (70,4-93,9 euro), însă metoda de plată include şi utilizarea punctelor de fidelitate acumulate de clienţi, ceea ce înseamnă că operatorul nu primeşte întotdeauna echivalentul în bani la valoarea integrală a bunurilor vândute, potrivit estimărilor avansate de Stephanie Jackson, director servicii online şi internet la Vodafone România.

În magazinul online Orange, în perioada iunie-august, cel mai bine vândute telefoane au fost LG KU990i black, care face parte din oferta actuală, LG KP501 Cookie, promovat în luna iunie, şi Samsung C3050, care a fost disponibil exclusiv prin acest canal.

De asemenea, potrivit Andreei Beleneş, un mare volum de achiziţii a fost reprezentat şi de vânzările de iPhone 3GS şi accesorii dedicate: huse, încărcătoare, cabluri de date şi căşti.

Cel mai bine vândut abonament de voce în magazinul online al Orange a fost abonamentul de zece euro, care se vinde printr-o promoţie exclusiv online, cu o taxă lunară de abonament de nouă euro. Dintre abonamentele de date comercializate prin magazinul online, s-a detaşat, în termeni de vânzări, abonamentul Internet Start Plus.

“Ca telefoane mobile, aş spune că terminalele de pe segmentul mediu de preţ sunt cele mai solicitate, pentru că utilizatorii magazinului online au tendinţa de a fi puţin mai sofisticaţi. Aceştia sunt mai avansaţi tehnologic decât clientul obişnuit al unui retailer clasic şi cumpără telefoane ce au o valoare ceva mai mare decât media celor vândute în magazine”, spune Jackson.

Vodafone a vândut cel mai bine online abonamentele exclusiv online eComplet şi eAvantaj.

Dacă oficialii Vodafone spun că traficul magazinului online a urmat o ciclicitate descendentă pe perioada verii, cu iulie ce a adus însă cele mai mari vânzări de la deschiderea din decembrie, la rivalii francezi, traficul online, în termeni de număr de vizitatori unici, atât pe site-ul Orange, cât şi pentru magazinul online, a crescut cu 30% în lunile iunie-iulie faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed