Orașul în care parcările au devenit un serviciu profitabil. În București, oamenii preferă să parcheze pe străzi

Primul park and ride din Bucureşti a devenit un eşec garantat. Parcarea de la Străuleşti este primul centru intermodal din Capitală şi le pune la dispoziţie şoferilor 600 de locuri de parcare.

 

După ce au investit 300 de milioane de lei în parcare, cei de la Metrorex au stabilit un tarif de 1 leu pe ora de parcare. Numai că, după inaugurare, nu sunt mai mult de 40 de maşini parcate acolo, zilnic.

 

În speranţa că îi vor atrage totuşi pe şoferi, cei de la Metrorex au redus tariful de parcare pe oră la 50 de bani. Fără succes însă. Şoferii îşi lasă maşinile pe străzile din jur, unde parcarea este gratis.

 

În Oradea, situația este diferită. Cu banii colectați de la orădenii care plătesc parcarea, sunt amenajate noi locuri de staționare și sunt întreținute cele deja existente. În plus, parcarea supraetajată construită în spatele Palatului de Justiție și-a demonstrat utilitatea: a fost eliminată aglomerația din zonă, iar încasările la bugetul local au crescut.

 

Inaugurată acum 5 ani, parcarea supraetajată cu 400 de locuri, amenajată într-una dintre cele mai aglomerate zone din Oradea, este mai tot timpul plină. Taxa este de 20 de lei pe zi.

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed