Pare simplu și chiar este. Vrei un copil deștept? Lasă-l să se joace

Copiii care joacă jocuri de societate, dar și jocuri video, sunt mai pregătiți pentru științele exacte, precum matematica. Jocurile de masă bazate pe numere precum Monopoly și Domino pot îmbunătăți abilitățile matematice ale copiilor mici, arată un nou studiu. Cercetătorii vor să facă studii suplimentare pentru a vedea cum pot îmbunătăți aceste tipuri de jocuri alte abilități în primii ani de viață și dezvoltare a copiilor, scrie newatlas.com.

Studiile anterioare au demonstrat beneficiile jocurilor în ceea ce privește îmbunătățirea abilităților sociale ale copiilor, de citire și de alfabetizare. Acum, cercetătorii de la Pontificia Universidad Católica (Chile) au examinat modul în care jocurile de masă afectează învățarea matematicii de către copii.

Cercetătorii au ales jocurile de societate de tip boad games, în care schimbările de pe tabla de joc afectează jocul general. Nu au fost incluse jocurile de îndemânare și jocurile de noroc.

Cercetătorii au analizat 19 studii publicate începând cu anul 2000, care au implicat copii cu vârste cuprinse între trei și nouă ani. Toate studiile, cu excepția unuia, s-au concentrat pe efectele jocurilor de societate asupra abilității numerice și a cunoștințelor matematice.

Deși blamate pentru irosirea timpului, se pare că și jocurile video pot avea unele beneficii cognitive pentru copii, arată un alt studiu comandat de National Institutes of Health, citat de CNN. Conform acestuia, jocurile video (gaming-ul) pot ajuta atât la controlul cognitiv, cât și la controlul impulsurilor.

Alte studii au avut concluzii similare, dar această cercetare implică cel mai mare grup de copii până în prezent (n.r.-2022). Copiii care au jucat jocuri video trei sau mai multe ore pe zi s-au descurcat mai bine la sarcinile asociate cu memoria și controlul impulsurilor decât copiii care nu au jucat deloc jocuri video. Jucătorii au avut, de asemenea, niveluri mai ridicate de activitate în părți ale creierului asociate cu atenția și memoria de lucru.

Cercetarea a implicat date de la aproape 2.000 de copii de 9 și 10 ani din Studiul Adolescent Brain Cognitive Development (ABCD), care urmărește aproximativ 12.000 de copii pentru cel mai mare studiu pe termen lung al țării despre dezvoltarea creierului și sănătatea copilului.

Noul studiu a împărțit copiii în două grupuri: cei care s-au jucat mai mult de trei ore pe zi și cei care nu s-au jucat niciodată.

Autorul principal al studiului, Bader Chaarani, a spus că cercetătorii au controlat factori precum sexul, vârsta și statutul socioeconomic. Ei au descoperit că jucătorii video nu numai că s-au descurcat mai bine la teste, ci „au mai multe activări ale creierului în regiuni legate de atenție și memoria de lucru”, a spus el.

„A fost foarte plăcut de văzut, pentru că este o modalitate de a explica de ce au avut performanțe mai bune”, a spus Chaarani, profesor la Departamentul de Psihiatrie de la Universitatea din Vermont.

Studiul nu a făcut diferența între tipurile de jocuri video jucate, dar Chaarani a remarcat că majoritatea copiilor au avut tendința de a juca mai degrabă jocuri cu împușcături și aventuri de acțiune, decât jocuri de logică cu un ritm mai lent, cum ar fi puzzle-urile.

„Poate că jocurile video nu sunt mai rele decât să te uiți la televizor.”, a spus Chaarani.

Cercetătorii au descoperit că 32% dintre copiii – aproape o treime – din grupul de intervenție au arătat o îmbunătățire semnificativă a performanței de bază și avansate la matematică, comparativ cu cei din grupul de control.

Cercetătorii spun că rezultatele studiului lor demonstrează că jocurile pot fi folosite pentru a îmbunătăți abilitățile de bază și complexe la matematică ale unui copil, cu potențialul de a afecta pozitiv alte abilități de dezvoltare.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed