Patrimoniul Poștei, păgubit cu peste 7 milioane de lei lei. Guvernul sesizează DNA

0

„La data de 23.04.2009, între Compania Naţională Poşta Română, reprezentată legal de Vătafu Marius, în calitate de director general şi S.C. Posh Telecom Solutions S.R.L., reprezentată legal de Sapatinas Christos (cetăţean grec), în calitate de director general, a fost încheiat contractul de asociere în participaţiune având ca obiect intermedierea de plăţi în regim electronic între furnizorii de utilităţi sau prestatorii de servicii şi beneficiarii acestora”, se arată în document. 

Potrivit acestuia, Posh Telecom Solutions nu a deţinut personal calificat pentru exploatarea şi întreţinerea echipamentelor electronice POS aferente contractului întrucât a avut un singur angajat. 

Între Posh Telecom Solutions şi Smart Telecom Solutions care au încheiat contractele de asociere în participaţiune cu CNPR a existat un element comun, respectiv cetăţeanul grec Sapatinas Christos care a deţinut funcţia de „managing director” la Smart Telecom Solutions şi asociat la Posh Telecom Solutions. 

„Pentru serviciile de intermediere a plăţilor efectuate în regim electronic, Compania Naţională Poşta Română S.A. a plătit suma totală de 3.235.816,93 RON către S.C. Posh Telecom Solutions S.R.L. care, la rândul său, a plătit către Payzone S.A. (companie care deţinea echipament şi personal calificat n.r.) suma totală de 2.111.958,42 RON, obţinând astfel un avantaj patrimonial în sumă de 1.123.858,52 RON”, se arată în document. 

Începând cu data de 21.08.2012, a fost încheiat un contract de asociere în participaţiune în Compania Naţională Poşta Română şi Payzone, eliminându-se intermediarii.

 

 _________________________________________

 

Totodată, prin invocarea unor împrejurări necorespunzătoare adevărului în scopul justificării încheierii contractului de asociere în participaţiune nr. 101/4928/27.07.2006 şi prin schimbarea în mod esenţial a naturii contractului, din asociere în participaţiune în contract de prestări servicii, reprezentanţii Companiei Naţionale „Poşta Română” S.A. au creat S.C. Smart Telecom Solutions S.R.L. un avantaj patrimonial în sumă totală de 6.296.898,75 RON. Suma menţionată reprezintă pagubă adusă patrimoniului Companiei Naţionale „Poşta Română” S.A., prin interpunerea nejustificată a S.C. Smart Telecom Solutions S.R.L. în activitatea de intermediere a plăţilor efectuate în regim electronic desfăşurată de companie”, se arată în raport. 

Potrivit documentului, pentru a justifica încheierea contractului 101/4928/27.07.2006 s-a consemnat faptul că S.C. Smart Telecom Solutions S.R.L. deţine echipament tehnic adecvat şi know-how necesar operării, gestionării şi urmăririi plăţilor în regim electronic, această menţiune fiind necorespunzătoare adevărului. 

„Menţiunea respectivă este necorespunzătoare adevărului întrucât, în realitate, la data încheierii contractului S.C. Smart Telecom Solutions S.R.L. nu deţinea echipamentele necesare efectuării plăţilor efectuate în regim electronic. Societatea a dobândit dreptul de utilizare a echipamentelor necesare operării, gestionării, şi urmăririi plăţilor efectuate în regim electronic de la S.C. Alphyra România S.A. (denumită ulterior S.C. Payzone S.A.), la o dată ulterioară încheierii contractului de asociere, respectiv 29.09.2006”, arată documentul citat. 

De asemenea, arată raportul, în forma iniţială a contractului de „asociere în participaţiune” nr. 101/4928/27.07.2006 s-a prevăzut că distribuţia cheltuielilor, veniturilor şi a rezultatelor activităţii desfăşurate în comun se va face lunar în mod egal între cei doi asociaţi. 

Astfel, „prin actul adiţional nr. 1 la contractul de asociere, reprezentanţii Companiei Naţionale Poşta Română S.A. au fost de acord ca împărţirea rezultatelor să nu mai fie realizată în proporţie egală, pe baza decontului lunar de venituri şi cheltuieli”. 

„În urma completării prevederilor contractuale s-a stabilit ca prestaţiile realizate de către S.C. Smart Telecom Solutions S.R.L. să fie achite lunar de către Compania Naţională Poşta Română S.A., respectiv prin aplicarea unui comision de 0,14 euro (TVA inclus), ulterior de 0,10 euro (TVA inclus) pentru fiecare tranzacţie efectuată cu succes”, informează raportul Corpului de control al primului-ministru. 

Potrivit acestuia, procedând astfel reprezentanţii CNPR au fost de acord cu modificarea esenţială a naturii contractului, din asociere în participaţiune în contract de prestări servicii întrucât asociatul S.C. Smart Telecom Solutions S.R.L. a fost scutit de participarea la pierdere, fiindu-i asigurate venituri certe, prin aplicarea unui comision pentru fiecare tranzacţie efectuată.

 

Corpul de control al premierului va înainta DNA un raport privind verificări la Poşta Română în legătură cu unele de contracte de asociere în participaţiune şi un contract de prestări servicii de transport valori, anunță MEDIAFAX.


Controlul la Poşta Română a avut la bază solicitări transmise de Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) în martie şi aprilie 2013, se precizează în sinteza raportului.