Peste 7 milioane autoturisme noi vândute in Europa. Cine a luat partea leului?

0

VW Group îşi menţine poziţia de lider al pieţei auto noi şi în prima jumătate a acestui an. Grupul german care include brandurile Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti şi Lamborghini a comercializat în primele şase luni ale acestui an 1.525.560 autoturisme noi pe piaţa europeană. Cu toate acestea VW Group înregistrează o scădere de 1.8% faţă de perioada similară a anului trecut când reuşea să vândă 1.553.373 autoturisme conform datelor furnizate de ACEA.

Grupul PSA care include Peugeot şi Citroen este cotat de către Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile cu vânzări în creştere şi poziţionare pe locul al doilea în clasamentul constructorilor auto. Grupul francez a vândut în perioada ianuarie-iunie a acestui an 1.009.894 autoturisme pe piaţa europeană, în creştere cu 6.8 procente faţă de perioada similară a anului trecut când PSA Group vindea în ţările membre UE 945.962 autoturisme.

Industria auto franceză domină clasamentul constructorilor auto cu cele mai bune rezultate la capitolul vânzări. Grupul Renault prinde podiumul cu vânzări în creştere pentru primele şase luni din acest an de 20.1% la 771.575 unităţi. La succesul francezilor contribuie şi Dacia cotată de ACEA cu cifre de vânzări în creştere cu 17.9% şi 137.355 unităţi vândute în Europa.


Grupul Ford
tatonează podiumul. Brandurile Volvo şi Ford au înregistrat 732.895 unităţi comercializate în prima jumătate a acestui an. Cifrele înregistrate de constructorul american în Europa sunt însă cu 1.9% în scădere faţă de primele şase luni ale anului trecut când reuşeau să vândă 746.994 autoturisme.

General Motors pierde în primele şase luni ale acestui an 6.7 procente din vânzările reuşite în perioada similară a anului trecut. Brandurile din portofoliul GMOpel/Vauxhall, Chevrolet, Saab – au avut vânzări totatle în perioada menţionată de 620.429 unităţi. ACEA specifică că a inclus în data statistice valabile pentru primele şase luni din 2010 vânzările Saab centralizate până în luna martie a acestui an.

Cu 598.382 unităţi vândute în prima jumptate a acestui an Grupul Fiat înregistrează o scădere de 10 procente a vânzărilor faţă de perioada similară a anului trecut. Italienii deţin în protofoliu brandurile Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Ferrari şi Maserati, cele două branduri sportive fiind singurile din grup care au obţinut creşteri ale vânzărilor în acest an de 6.9 procente.

BMW Group( include Mini şi BMW) este cotat de ACEA cu o creştere de 7.4% pentru primele şase luni din 2010. Cu 301.956 unităţi vândute în perioada menţionată BMW a fost depăşit de rivalul Audi care a vândut pe parcursul primele şase luni ale acestui an 319.319 autoturisme.

Daimler (include Mercedes şi Smart) a vândut 331.979 unităţi în primele şase luni din 2010, mai puţin cu 3.9% faţă de perioada similară a anului trecut când grupul german reuşea să comercializeze 345.361 autoturisme. Din perspectiva vânzărilor auto noi premium Mercedes ( 288.794 unităţi) este depăşit de BMW şi Audi.

Confruntat cu mari probleme de imagine Grupul Toyota pierde 12.6 procente din vânzările înregistrate anul trecut. Toyota şi Lexus apar în datele ACEA valabile pentru perioada ianuarie-iunie 2010 cu 310.253 autoturisme comercializate pe piaţa europeană.

Vânzările Nissan sunt în creştere cu 31.9% în primele şase luni ale acestui an. Constructorul nipon a vândut 205.793 autoturisme noi.

Şi vânzările Hyundai sunt mai mari cu 10 procente în primele şase luni din 2010. Hyundai a vândut în perioada menţionată 186.001 unităţi.

Cu cele 135.874 autoturisme comercializate în ţările memebre UE în primele şase luni din 2010 Kia reuşeşte să-şi crească vânzările cu 12.4% faţă de perioada similară din 2009.

Vânzările Suzuki sunt în scădere cu 21.9 procente compania niponă reuşind să vândă doar 100.057 unităţi în prima jumptate a acestui an faţă de cele 128.151 autoturisme comercializate în perioada similară a anului trecut.

21.9 % vânzări în minus şi pentru Honda care nu a reşuşit să vândă pe piaţa europeană decât 99.480 autoturisme.

La Mazda situaţia e ceva mai roz: scădere de 6.7 procente faţă de primele şase luni din 2009 cu 97.459 autoturisme vândute.

Grupul Jaguar Land Rover este cotat de ACEA cu vânzări în creştere în primele şase luni din 2010 cu 23.3%. Analizând pe branduri Land Rover a vândut 36.476 unităţi şi are cifre în creştere cu 39.3%, în timp ce Jaguar a vândut 13.921 autoturisme şi înregistrează o scădere de 5.1%.

Vânzările Mitsubishi au scăzut cu 15.4% în primele şase luni ale acestui an, compania reuşind să vândă pe piaţa europeană doar 45.126 unităţi.

Cifrele de vânzări pentru Chrysler, Dodge şi Jeep ( analizate de ACEA sub brandul Chrysler) sunt în scădere cu 20.3 procente în prima jumătate a acestui an. Doar 20.865 clienţi au ales o maşină produsă de grupul american.

Situaţia vânzărilor auto noi în România

În România s-au vândut conform datelor ACEA în primele şase luni ale acestui an 36.636 unităţi, în scădere cu 41.5% faţă de 2009 când pe piaţa locală se vindeau 62.657 autoturisme.

Statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) valabilă pentru perioada ianuarie -iunie 2010 contabilizează la vânzările auto noi din import 24.924 autoturisme noi înmatriculate în România în perioada menţionată şi confirmă datele ACEA.

Deşi vânzările Volkswagen în perioada ianuarie-iunie 2010 sunt în scădere cu 45.33% faţă de perioada similară din 2009, nemţii ocupă din perspectiva unităţilor locul unu pe piaţa locală. Astfel Volkswagen a fost ales de 3322 clienţi de la începutul anului şi până acum, păstrându-şi astfel poziţia de lider al pieţei obţinută în 2009, când reuşea să vândă 9530 autoturisme.

Skoda reuşeşte cu cele 3173 unităţi vândute în prima jumătate a acestui an să se claseze pe locul al doilea în topul importatorilor. Scăderea vânzărilor faţă de perioada similară din 2009 este de 29.30 procente.

Vânzările Renault pe piaţa locală în primele şase luni sunt de 3139 unităţi. Francezii înregistrează o scădere de 37.02% faţă de perioada similară a anului trecut. 

Citeşte aici restul topului despre vânzările auto noi din import pe piaţa românească.