Piața de electroretail dă semne de revenire

Clienţii, a constatat Sîrbu, se întorc din nou spre credite, după ce dobânzile la împrumuturi au scăzut în ultima perioadă. Pentru 2014, Sîrbu speră la o creștere de 7-8% a vânzărilor din industria de profil.

 

”Sunt mult mai optimist decât eram anul trecut. Piaţa noastră, extrem de concurenţială, n-a mai avut de ani buni şase-şapte luni de creştere în linie. Iar acesta e un semn de sănătate pentru industrie, se recapătă încrederea clientului în perspectivele lui personale, dar şi generale“, a declarat Dragoş Sîrbu, CEO-ul Flanco, citat de capital.ro. Compania a avut afaceri de aproape 140 de milioane de euro în 2013.

 

Statisticile îi confirmă optimismul: valoarea vânzărilor de pe piața bunurilor de folosință îndelungată din primul trimestru al lui 2014 a crescut cu aproape 8% față de aceeași perioadă a lui 2013, până la 386 mil. euro. În ceea ce privește valoarea, T1 din 2014 a fost cel mai mare prim trimestru din ultimii patru ani, potrivit celor mai recente date ale companiei de cercetare de piaţă GfK.

 

Creşterile “importante” din ultima vreme, punctează Sîrbu, “au fost ajutate de creditul de consum, care îi facilitează clientului achiziţii cu adevărat mai valoroase fără să-i strice stabilitatea financiară. Acum, putem lua în calcul, în planul de vânzări, nu doar nevoile reale ale consumatorului, nevoi care vin din perioada de întrebuinţare a produselor, ci şi o nevoie de modernizare. Se simte un reviriment, o creştere a încrederii clientului în consum, o tentaţie de a cumpăra”, explică Dragoş Sîrbu; circa 40% din vânzările Flanco sunt perfectate prin intermediul creditării.

 

La începuturile crizei, puțini ar fi pariat pe faptul că toți cei trei grei ai pieţei electro-IT– Altex, Domo și Flanco (ex-Flamingo) – vor ieși cu bine din recesiune. La sfârșitul lui 2009, și mai puțini ar fi pariat pe supraviețuirea Flanco. Dar retailerul a ieşit din insolvenţă (odată cu vânzarea afacerii către grupul Asesoft), iar experienţa trăită a înscris compania pe o nouă direcţie care, spune Dragoş Sîrbu, „e cea corectă, normală“ – “ În criza asta le-am văzut pe toate, dar principala lecţie pe care am învăţat-o e că succesul nu vine aşa uşor, ci trebuie să munceşti, să faci lucrurile temeinic, pe termen lung”.

 

Cu experienţă de mai bine de 15 ani în electroretail, Dragoş Sîrbu crede că, în vremurile de acum, “sănătatea în business e mai importantă decât orice a o lua pe scurtături pentru a obţine un succes facil nu mai e de actualitate. Se consolidează şi se reaşează toate industriile”.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed