Profitul Smithfield în România a scăzut de aproape patru ori în anul fiscal 2011, la 9,2 mil. dolari

0

Valoarea vânzărilor grupului american pe piaţa românească a urcat cu 9%, de la 182,4 milioane de dolari la 199 milioane de dolari, potrivit raportului financiar al Smithfield.

Grupul a primit subvenţii guvernamentale mai mici cu 32,2 milioane de dolari în anul fiscal încheiat în aprilie, faţă de precedentele 12 luni, din cauza încheierii programului guvernamental.

Smithfield nu se aşteaptă ca operaţiunile din România să înregistreze profit în anul fiscal actual, început în mai.

„În România, operaţiunile noastre de procesare a cărnii se confruntă cu dificultăţi generate de economia slabă şi cererea scăzută. Ca urmare, nu ne aşteptăm ca operaţiunile de procesare a cărnii din România, cele mai mici din cadrul diviziei internaţionale, să fie profitabile în anul fiscal 2012”, se arată în raport.

Pe ansamblu, Smithfield se aşteaptă ca operaţiunile internaţionale, care includ, pe lângă România, Polonia şi Mexic, să înregistreze rezultate pozitive în anul fiscal în curs.

Volumul vânzărilor din România a crescut cu 22% în intervalul analizat, în timp ce preţul mediu de vânzare pe carcasă a scăzut cu 10%.

Totodată, numărul de porci procesaţi de operaţiunile din România ale grupului a crescut cu 17%, în timp ce costul de creştere, calculat la 100 de livre (45,36 kilograme) a scăzut cu 17%.

La nivel de grup, Smithfield a raportat un profit net de 521 milioane de dolari, faţă de un rezultat negativ de 101,4 milioane de dolari în anul fiscal anterior, în timp ce vânzările au urcat cu 9%, la 12,2 miliarde de dolari.

Grupul a intrat pe piaţa românească în 2004, când a achiziţionat firmele Agrotorvis şi Comtim Grup. Compania a preluat ulterior 50% din capitalul firmei de distribuţie a produselor alimentare Agroalim Distribution Bucureşti, precum şi un pachet de 50% la depozitul Frigorifer din Tulcea.