Proiecte de inginerie GIGANT care vor schimba faţa Europei. Vor lega nordul de sudul continentului

Acest program, finanţat în comun de UE şi de statele membre, include  electrificarea liniilor ferate, modernizarea porturilor şi cele mai mari două proiecte de inginerie de pe continent.

 

Cel mai mare progres s-a făcut la capătul de nord al rutei. Legătura Oresund – 16 kilometri de drumuri rutiere, căi ferate, poduri şi tuneluri din Malmo până în Copenhaga inauguraţi în 2000, a unit cele doua  oraşe într-o singură regiune. Următorul pas este legarea lor de Hamburg printr-un tunel cu două linii feroviare şi o autostradă cu patru benzi pe sub strâmtoarea Fehmarn. Proiectul Fehmarnbelt va deveni cel mai mare şantier de pe continent. Lucrările vor crea o nouă economie regională numită „STRING”.

 

De ce este această legătură necesară? Cu culoarele lor de transport maritim şi lanţurile de aprovizionare industriale strâns interconectate, Copenhaga şi Hamburg sunt deja o singură economie în multe sensuri. Dar parcurgerea distanţei dintre ele este dificilă. Traseul terestru – parcurs de sute de camioane pe zi – este de şase ore. Există o legătură maritimă, dar şi aceasta este o problemă. După cursa scurtă de la Copenhaga până la coasta sudică a Danemarcei, trenul încetineşte odată cu intrarea în portul Rodby unde, pe şine speciale, intră într-un feribot alături de maşini şi camioane. Pasagerii debarcă şi îşi pot face de lucru la magazinul de la bord (alcoolul şi ţigările pot fi vândute numai în apele germane – doar 17 minute de călătorie). După o oră, feribotul atinge docurile de la Puttgarden şi pasagerii se întorc în tren, care intră pe şine germane şi se îndreaptă spre Hamburg. Întreaga călătorie între cele două oraşe durează patru ore şi 33 de minute.

 

CITEŞTE CONTINUAREA ARTICOLULUI AICI 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed