Recesiunea a condus la creşterea fraudelor corporate

Studiul Association of Certified Fraud Examiners atrage atenţia că pentru combaterea fraudei de tip corporate este necesară implementarea unor sisteme IT de monitorizare a traficului pe e-mail, a telefoanelor fixe sau a tranzacţiilor efectuate, care să respecte cadrul legislativ aplicabil.

Specialiştii cred că firmele trebuie să imbine mijloacele tehnice de supraveghere cu regulamentul intern al organizaţiei, să respecte prevederile cadrului legislativ aplicabil şi să informeze angajaţii despre măsurile implementate, pentru a se asigura că pot folosi din punct de vedere legal dovezile obţinute în timpul investigaţiilor interne.

Sistemele de monitorizare îndeplinesc, într-adevăr, un rol preventiv în ceea ce priveşte scurgerile de informaţii de business, dar potrivit studiului realizat de Association of Certified Fraud Examiners „veriga slabă” este întodeauna factorul uman. Aceasta pentru că în ciuda existenţei sistemelor IT de control, există întotdeauna riscul ca aceste sisteme să fie eludate de angajaţi.

Potrivit statisticilor, aproximativ 30% din angajaţii corporaţiilor admit că au minţit atunci când au aplicat pentru anumite joburi, în timp ce 18% consideră că este necesar să exagereze în privinţa CV-ului. Este recomandabil astfel ca încă din faza de recrutare să fie susţinute interviuri adecvate împreună cu un investigator de fraude profesionist care să ajute la eliminarea candidaţilor cu profil potenţial de risc.

Potrivit Muşat & Asociaţii, în mod obişnuit, timpul necesar pentru detectarea unei fraude este de 18 luni de la apariţia acesteia, iar cele mai afectate sectoare sunt serviciile bancare şi financiare şi administraţia publică.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed