„Regii microbuzelor”, sute de mii de euro/zi nefiscalizaţi

 

Chiar dacă firmele private ce efectuază transport de persoane cu autocare, autobuze sau microbuze încasează sume importante de bani, investiţiile în autogări lasă de dorit. La toate acestea, statul pare să închidă ochii, multe dintre autogările concesionate firmelor de transport rutier de persoane au fost lăsate în paragină. Băieţii deştepţi, proprietarii a sute de microbuze şi autocare, au împânzit Bucureştiul şi marile oraşe ale României de autogări improvizate.

În Bucureşti, pe lângă cele 18 de autogări autorizate de Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea Rutieră Române, în alte zone ale Capitalei cum ar fi Piaţa Presei Libere, staţiile de metrou Păcii sau Piaţa Sudului, microbuze şi autocarele transportă zilnic zeci de mii de călători fără să beneficieze de condiţii minime cum ar fi un adăpost sau o toaletă. Am întrebat Autoritatea Rutieră Română câte autogări sunt autorizate în toată ţara, cum se stabileşte tariful de utilizare al unei autogări, care este un top 10 al acestora după numărul de curse, care este criteriul de clasificare al unei autogări şi cine verifică firmele private dacă asigură condiţii minime de confort pentru pasageri. Potrivit răspunsului specialiştilor din cadrul Autorităţii Rutiere Române, în România sunt 284 de autogări sunt licenţiate în momentul acesta.

 

mai multe, pe capital.ro 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed