AcasăEconomieRenault şi Google se asociază pentru a produce vehicule ”definite de software”

Renault şi Google se asociază pentru a produce vehicule ”definite de software”

Pactul, care extinde o colaborare anterioară între cele două companii, va face ca Renault să se angajeze să facă ceea ce numeşte un vehicul ”definit prin software”, folosind tehnologia diviziei de cloud a Google.

Prin intermediul inteligenţei artificiale, cele două companii plănuiesc să creeze un ”geamăn digital” al unui vehicul nou.

Gemenii digitali urmăresc să reproducă obiectele fizice într-un cadru virtual, astfel încât acestea să poată fi testate şi monitorizate înainte de implementarea în lumea reală.

Acordul va ajuta Renault să dezvolte noi aplicaţii la bord şi offboard, au spus companiile.

Renault va folosi analiza datelor pentru a detecta şi rezolva orice defecţiuni în modul în care funcţionează vehiculul şi va personaliza experienţa utilizatorilor pentru a se adapta la destinaţiile frecvent utilizate, cum ar fi staţiile de încărcare a vehiculelor electrice.

”Complexitatea arhitecturii electronice a maşinilor creşte exponenţial, determinată de sofisticarea funcţionalităţilor şi serviciilor aşteptate de clienţi”, a declarat marţi Luca de Meo, CEO al Grupului Renault, într-un comunicat.

”Echipată cu o platformă IT partajată, actualizări continue prin aer şi acces simplificat la datele auto, abordarea SDV dezvoltată în parteneriat cu Google va transforma vehiculele noastre pentru a ajuta la satisfacerea nevoilor viitorilor clienţi”, a mai spus de Mateo.

Renault a colaborat pentru prima dată cu Google în 2018, pentru a integra sistemul de operare Android al gigantului tehnologic în afişajele media din maşini.

Compania a spus că intenţionează să-şi mute în cele din urmă întregul model operaţional în cloud.

Comentând marţi parteneriatul, CEO-ul Google, Sundar Pichai, a declarat că ”va ajuta la accelerarea transformării digitale a Grupului Renault prin reunirea experienţei noastre în cloud, AI şi Android, pentru a oferi o experienţă sigură, foarte personalizată, care să răspundă aşteptărilor în evoluţie ale clienţilor”.

 

Ultimele Articole