Revine TRAMVAIUL în Piața Unirii? NICUȘOR DAN are de luat o decizie foarte importantă

Asociația ”Metrou Ușor” propune autorităților din București, conduse de Nicușor Dan, reintroducerea rețelei de tramvai prin Piața Unirii. ”În urma discuțiilor recente apărute în spațiul public cu privire la proiectul de unificare a rețelei de #tramvai prin Piața Unirii, Asociația „Metrou Ușor” întâmpină autoritățile cu o propunere concretă de realizare a acestei conexiuni”, se arată în informarea asociației.

 

Vaccinurile anti-covid sunt experimentale? Ministerul Sănătății vine cu explicații

 

”Este un proiect de importanță strategică așteptat de foarte mult timp. Acesta nu doar că unește două rețele de tramvai, ci asigură legături între toate mijloacele de transport din #PiațaUnirii – o piață dificilă și neprietenoasă cu cetățenii, cu stații de #transport public la distanțe considerabile unele față de celelalte și cu legături dezavantajoase, printre ambuteiaje. Propunerea Asociației „Metrou Ușor” pune în prim plan călătorul și transbordarea facilă a acestuia: liniile de tramvai care în prezent întorc la Sfânta Vineri vor putea întoarce chiar în Piața Unirii pentru a scuti pasagerii de sute de metri de mers pe jos, stațiile de tramvai vor fi conectate direct cu magistralele de #metrou, iar liniile de tip #greentrack, separate de trafic, vor permite traversarea rapidă a pieței și vor pune bazele liniilor diametrale de tramvai, ce vor străbate capitala de la un capăt la celălalt”, mai spun cei de la Metrou Ușor.

 

NU va fi nicio AUTOSTRADĂ. Un deputat știe ce se va întâmpla: Punem pariu?

n

Ce spune documentul

Prin urmare, Asociația „Metrou Ușor” a trimis următorul document oficial către autoritățile din București prin care propune unorea liniilor de tramvai 21 și 32. Iată-l:

 

”Având în vedere că la nivelul Ministerului Transporturilor și al Asociației pentru Dezvoltare Intercomunitară București – Ilfov, prin Grupul de lucru București – Ilfov, se discută despre traversarea Pieței Unirii cu tramvaiul, Asociația „Metrou Ușor” vine în întâmpinarea tuturor părților implicate cu o propunere detaliată de implementare a proiectului respectiv.

Menționăm că o intenție de implementare a fost deja prezentată în cadrul GLBI (și este deja prezentă în spațiul public), însă noi propunem o soluție diferită care prezintă mai multe avantaje. Astfel, propunem traversarea Pieței Unirii cu tramvaiul prin laturile de vest și nord, pe marginea parcului și prin scuarul din fața Hanului lui Manuc, ca linie tip green-track și cu buclă de întoarcere pentru tramvaiele venind dinspre nord-est. Această abordare, schițată detaliat în paginile următoare, prezintă următoarele facilități:

• conflicte de trafic minime. Spre deosebire de propunerea inițială, această abordare intersectează fluxurile existente ale traficului rutier prin intersecții deja existente și necesită
doar ajustarea timpilor de semaforizare „la fântâni” în sud-vest și la Corneliu Coposu în nordest. Propunerea inițială introduce multiple intersecții tramvai – carosabil și necesită
semaforizare dedicată.

• acces facil la metrou. În prezent există un flux considerabil de călători care coboară din
tramvai în sudul pieței (linii 7, 23, 32) și care doresc să continue călătoria cu M2. Drept urmare, aceștia intră la metrou la „Banca Religiilor” (acces M1 / M3) și aglomerează inutil
corespondența M1/M3 – M2 (care și-a atins deja capacitatea maximă și care provoacă
aglomerație masivă la orele de vârf, neputând prelua tot fluxul de călători din ambele stații). Propunerea noastră vine în întâmpinarea acestei probleme prin stații dedicate cu acces dedicat la metrou, atât la M1/M3, cât și la M2. Notăm că propunerea inițială utilizează accesurile existente, care sunt deja aglomerate. În plus, propunerea noastră asigură un transfer facil și rapid și la stațiile de autobuz din sud-vestul pieței, respectiv din nord.

• prioritizarea transportului în comun și culoare unice. Atingem aceste deziderate în trei
pași, cum urmează:
– eliminarea conflictului de trafic dintre tramvaie si traficul către Bd. Regina Maria
/ Rahova prin permiterea tranzitului direct de la semaforul de „la fântâni” din sud-vest
către Bd. Regina Maria (spațiul există și acum și este folosit ca stație de taxiuri, urmând
a fi lărgit prin eliminarea buclei pentru tramvaie și a stației / peronului.
– prioritizarea traficului dinspre Rahova / Bd. Regina Maria pentru a preveni blocajele
extensive care pot afecta și transportul în comun de pe această arteră îngustă. Astfel,
accesul dinspre Piața Unirii către Str. Bibescu Vodă este interzis, iar traficul dinspre Bd.
Regina Maria devine prioritar la intersecția cu Aleea Dealul Mitropoliei. Benzile se pot
distribui pentru a elimina orice conflicte cu o insulă.
– instaurarea culoarului unic tram-bus pe Bd. Corneliu Coposu. Pentru a prioritiza
transportul public și a preveni blocarea acestuia în trafic, propunem acest culoar unic,
cu stații comune tram-bus la Str. Sf. Vineri. Adițional, pentru a prioritiza autobuzele
dinspre Splaiul Independenței (linia 385) și pentru a preveni conflictele de trafic, se
instaurează bandă unică BUS pe breteaua Splai – C. Coposu, cu stație înaintea
trecerii de pietoni și cu fază de semaforizare dedicată autobuzelor pentru a permite
încadrarea acestora pe culoarul unic de pe Bd. C. Coposu.

• infrastructura necesară pentru trasee scurte / ranforsări (Rahova – Unirii, Colentina –
Unirii, Titan – Unirii). Propunem construcția unei bucle de întoarcere în extremitatea sudvestică a parcului, pentru a întoarce tramvaiele de pe traseele scurte dinspre nord-estul
orașului (Titan, Colentina), precum și racordarea noii linii de tramvai de pe Bd. C. Coposu la
terminalul existent Sf. Vineri, pentru a întoarce tramvaiele de pe traseele scurte dinspre sudul orașului (Rahova). Este imperios necesară infrastructura pentru a întoarce traseele scurte astfel încât acestea să se intersecteze în piață, pentru a maximiza transferul călătorilor și legăturile.

• trasee radiale și ranforsări pentru degrevarea traficului pe axele majore de transport ale
orașului. Propunem următoarele trasee
– Colentina – Rahova (liniile 21 + 32 de azi)
– Colentina – Piața Unirii (linia 21 de azi, cu întoarcere în noua buclă propusă)
– Rahova – Sf. Vineri (linia 32 de azi prelungită la Sf. Vineri)
– Băneasa – CFR Progresu (liniile 5 + 7 de azi)
– opțional, fie un traseu Republica / Faur / Titan – Rahova (linie nouă), fie un traseu Faur
– Zețari (o versiune a liniei 23 de azi, via Traian – C. Coposu – Piața Unirii – 11 Iunie)

Pe termen mediu, dacă se dovedește că transportul public pe noua axă este perturbat de traficul rutier, se poate reconfigura linia de tramvai pe Bd. Regina Maria astfel încât să fie reconstruită pe lateral, separată de trafic. Traficul rutier de tranzit s-ar permite între Piața Regina Maria și Piața Unirii în regim de sens unic către Piața Unirii, iar pe sens opus (către cartier), prin Bd. Unirii – Bd. Libertății. Trebuie menționat că linia de pe Bd. Regina Maria a fost ultima dată modernizată în 2002–2003 și în prezent nu se mai prezintă în parametri optimi, deci o reconstrucție este justificabilă economic și tehnic.

Pe termen lung, trebuie reluate studiile, proiectarea și execuția pentru noul Bd. Uranus. Prin crearea acelei alternative dinspre Rahova către centru / nord, Bd. Regina Maria se poate degreva de traficul de tranzit și, pentru a susține un flux constant și previzibil pe noua axă de transport public creată prin legătura din Piața Unirii, poate deveni arteră dedicată exclusiv transportului public și accesului riveranilor.”

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed