Revista presei 27.10.2010 – Cum se „fentează” dările la stat şi cât costă un metru pătrat de parcare în Bucureşti

0

EVZ: Cum se „fentează” dările la stat. Unii oameni de afaceri care au demarat procedurile de intrare în insolvenţă au găsit o soluţie de a plăti impozite şi TVA mai mici decât ar fi trebuit în mod normal. Potrivit Codului Fiscal, societăţile comerciale trebuie să depună, de două ori pe an, „declaraţii privind livrărileprestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul României”. Astfel, patronii firmelor respective depun o asemenea decla raţie informativă, iar cu câteva zile înainte de primul termen stabilit de instanţă în procesul privind intrarea în insolvenţă, e depusă o nouă declaraţie, de această dată rectificativă, în care va loarea impozitului şi a TVA-ului datorate statului scade semni ficativ. Odată declanşată procedura de insolvenţă, ori ce pro ceduri judiciare sau financiare împotriva societăţii respective sunt suspendate, potrivit legislaţiei în vigoare.

Gândul: Metrul pătrat de parcare din Bucureşti se vinde la preţ de apartament ultracentral. Raritatea locurilor de parcare din Capitală face ca preţul lor să nu dea înapoi în faţa crizei. În cazul ansamblurilor rezidenţiale de lux, o astfel de anexă costă chiar şi 20.000 de euro. Deşi nu au nici măcar o fereastră sau un perete despărţitor, locurile de parcare sunt unele dintre cele mai valoroase proprietăţi imobiliare, cel puţin în Bucureşti. O dovedeşte nivelul ridicat pentru care încă se tranzacţionează un metru pătrat al unei asemenea dependinţe. „Costul începe de la 7.000 – 8.000 de euro, plus TVA şi ajunge până la 20.000 de euro, plus TVA, în cazul unor ansambluri de lux din centrul şi nordul Capitalei”, a declarat pentru gândul Mihaela Pană, şef al departamentului rezidenţial al companiei DTZ Echinox.  

ZF: BNR are cel mai mult aur dintre băncile centrale din Est. Banca Naţională deţine cea mai mare rezervă de aur dintre băncile centrale din regiune, cu 103,7 tone, deşi după valoarea totală a rezervelor internaţionale este depăşită cu mult de banca centrală a Poloniei. BNR ţine în aur circa 10% din valoarea rezervelor internaţionale, care mai cuprind şi rezervele de valută. Cele 103,7 tone de aur ale BNR valorau 3,2 mld. euro la sfârşitul lunii august (pe baza cotaţiilor de pe pieţele internaţionale), în timp ce rezervele valutare (în principal deţineri de obligaţiuni guvernamentale, dar şi depozite în valută la bănci străine) totalizau 31,5 mld. euro.

România liberă: Autostrada Soarelui nu are şanse să fie terminată nici anul viitor. Oficialii Ministerului Transporturilor dau asigurări că pe Autostrada Soarelui se va putea circula de anul viitor. La doi ani după ce a fost desemnată firma care va construi tronsonul Cernavodă-Medgidia, nu a fost eliberat însă certificatul de urbanism, avizele necesare nici atât şi nici lucrările nu au început pe toate porţiunile. Autostrada Soarelui nu are şanse să fie definitivată anul viitor, între Cernavodă şi Constanţa, nici măcar la nivel de o bandă pe sens de circulaţie, în pofida asigurărilor date în acest sens de fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, şi, mai recent, de oficiali ai Companiei de Autostrăzi. Berceanu declarase în august 2010 că, în iunie 2011, românii vor putea circula pe un fir până la Constanţa, lucru afirmat şi de actualul director al Companiei de Autostrăzi, Liviu Costache.

Adevărul: De ce are nevoie Hidroelectrica de contracte pe termen lung. Singura modalitate ca Hidroelectrica să obţină finanţare de la bănci pentru proiectele de investiţii este existenţa unor contracte pe termen lung de vânzare a energiei, a declarat Mihai David, directorul general al companiei.  El a răspuns astfel acuzaţiilor potrivit cărora contractele pe termen lung ar fi păguboase pentru cel mai mare şi cel mai ieftin producător de energie din România.

Capital: Vom cumpăra Dacii din import. Utilizarea la maximum a capacității instalate de la uzina din Mioveni obligă Renault să producă două viitoare modele Dacia în Maroc. Dacă va exista cerere, acestea vor fi importate în România. Preşedintele consiliului de administraţie al Automobile Dacia și șef al regiunii Euromed în grupul Renault, Jacques Chauvet, a declarat, într-un interviu acordat revistei Capital, că „a fost deja luată decizia de a produce două noi modele Dacia la viitoarea uzină de la Tanger, în Maroc. Pentru că la Pitești, capacitatea este folosită la maximum“.