România poate fi amendată de CE în orice moment pentru poluarea din București

Până acum, țara noastră nu a fost obligată să plătească și amenzi, însă acest lucru s-ar putea schimba foarte curând.

 

Veste proastă pentru bugetari. SPORURILE ar putea fi tăiate. Anunțul lui Cîțu

 

”În zona de mediu avem niște probleme. În primul rând există două proceduri de infringement, Comisia Europeană. După cum știți, în cursul anului trecut a fost o decizie a Curții de Justiție a Uniunii Europene, care a condamnat România, fără bani, pentru moment. Însă procedura imediat următoare – a condamna România pentru poluarea aerului din Bucureşti. Etapa imediat următoare este – şi care poate să se întâmple din moment în moment – este ca Comisia să inceapă să perceapă penalități României, care poate să se ducă la sume considerabile pe zi”, a declarat edilul Capitalei.

 

Bătălie pentru vămile țării. Omul lui Dăncilă nu cedează

 

Nicușor Dan nu are o soluție rapidă la aceste probleme, deși, Comisia Europeană vrea să vadă o soluție cât mai urgent. În aceste condiții, el a transmis o scrisoare oficialilor europeni, pe care îi roagă să … ne mai dea puțin timp.

 

„Am avut mai multe scrisori de la Comisia Europeană la care a trebuit să răspundem şi, în esenţă, Comisia Europeană ne-a spus: vrem niște măsuri imediate pentru reducerea poluării. Tot ce am putut noi să facem (..) a fost să cerem puțin timp, pentru că nu există măsuri imediate pe care să le putem lua. Orice măsură consistentă pentru reducerea poluării înseamnă studii de fezabilitate, proiect, finanțare, execuţie. Nu poți deodată să construiești, să modernizezi 50 de kilometri șină de linie de tramvai, pentru ca tramvaiul să meargă mai repede. Sau nu poți să faci deodată șoseaua de centură sau semaforizarea inteligentă. Tot ce am putut noi să facem a fost să câştigăm încrederea Comisiei pentru discuţii ulterioare în care să venim cu toate acele proiecte despre care am vorbit în campania electorală – metroul de suprafaţă, marile parcări la intrările în oraș, semaforizare inteligentă, benzi speciale pentru autobuze. Să sperăm că Comisia va fi, după mult timp în care a fost păcălită de autoritățile române, pe noi ne va crede”, a mai spus Nicușor Dan.

 

România trebuie să arate Comisiei Europene ce măsuri concrete vrea să ia pentru controlul poluării, în condițiile în care sunt probleme grave în orașe precum București, Iași și Brașov.

 

În aceste orașe, zilnic, cantitatea de praf depășește normele admise de Comisia Europeană.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed