Romanii scosi din proiectele de autostrada

0
Romanii scosi din proiectele de autostrada

Acest lucru se intampla, pentru ca autoritatile au impus ofertantilor conditii pe care societatile din Romania nu le pot indeplini, precum o cifra de afaceri de minimum 500 milioane de euro, potrivit Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Nume sonore, precum Spedition UMB, care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de circa 90 milioane de euro (300 milioane de lei), sau Euroconstruct Trading, cu afaceri de 53 milioane de euro (180 milioane de lei), nu se pot califica decat asociindu-se cu alte companii.

Presedintele Traian Basescu i-a recomandat fostului ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, sa incurajeze firmele romanesti sa castige licitatii pe infrastructura, se pare ca marile proiecte de infrastructura vor fi realizate tot de straini.

Noul ministru al Transporturilor, Victor Orban, insa, a ignorat apelul presedintelui care ar fi deschis licitatiile pentru marile proiecte de infrastructura unor companii precum UMB sau Euroconstruct. Mihai Grecu, directorul CNADNR, a declarat, citat de Mediafax, ca au fost impuse conditiile legate de cifra de afaceri si experienta similara, intrucat este vorba de cel mai mare proiect de constructie a unei autostrazi, dupa proiectul autostrazii Bechtel. Totodata, investitorii trebuie sa demonstreze ca au participat, in ultimii cinci ani, la cel putin doua proiecte similare, in valoare de minimum 200 milioane de euro fiecare. Prin cele doua conditii impuse de autoritati, nicio firma din Romania nu va putea participa la licitatie, decat in cazul in care va depune o oferta comuna cu alte companii straine, sub forma unui consortiu sau asocieri. Cea mai mare companie de constructii din Romania este Hidroconstructia, care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 800 milioane de lei (235 milioane de euro). Proiectul autostrazii Comarnic-Brasov este estimat la o valoare cuprinsa intre un miliard si trei miliarde de euro, fara TVA.

‘Nu puteam sa impunem o cifra de afaceri de 50 mil. euro pentru un proiect de peste un mld. euro Mihai Grecu directorul CNADNR