S-au descoperit erori ”ciudate” la mai multe direcții ale ASF! Noua conducere a luat măsuri

Noua conducere a Autorității de Supraveghere Financiară(ASF) a identificat erori majore în documente oficiale prezentate de angajații mai multor Direcții  membrilor Consiliului. Erori „ciudate”ar fi fost identificate atât în documente venite dinspre cele trei sectoare supravegheate (asigurări, piața de capital și pensii private) cât și în notele emise de Direcția Juridică. Există suspiciuni  că respectivele erori ar fi fost strecurate intenționat, pentru a da posibilitatea firmelor supravegheate și vizate de respectivele documente să conteste cu succes eventuale decizii care le-ar dezavantaja. În acest sens se va desfășura în ASF un audit al documentelor venite dinspre sectoare către Consiliu. Pentru  verificarea naturii greșelilor deja identificate sunt deja începute cercetări interne, au arătat, pentru ECONOMICA.NET ,mai multe surse avizate.

 

ALERTĂ: DNA îl acuză pe Tăriceanu că ar fi luat mită 800.000 de dolari

 

 

 

De altfel, în cadrul ASF a fost înființat recent și un nou Serviciu, care se va ocupa tocmai cu verificarea documentelor care ajung în atenția Consiliului și nu numai a acestora. Este vorba despre Serviciul de Conformitate, care va acționa sub coordonarea directă a președintelui Nicu Marcu și unde lucrează, deocamdată, doi dintre consilierii acestuia. Scopul Serviciului este tocmai acela de a identifica și corecta eventualele erori din viitor. Erorile la care facem referire ar fi fost mai frecvente în cazul sectorului Piața de Capital,  însă greșeli „ciudate” în documente au apărut și în zona asigurărilor.  Există și un tipar al acestor greșeli, au explicat sursele citate.

 

Raed Arafat s-a vaccinat împotriva Covid-19 la TV. Urmează Iohannis, dar nu va fi public momentul

 

 

Direcțiile prezentau membrilor executivi ai Consiliului (vicepreședinte responsabil de sector, prim vicepreședinte sau președinte) câte patru seturi de documente în legătură cu anumite spețe. Trei dintre aceste seturi de documente erau semnate și asumate de către cei care au elaborat lucrarea și de către directorul de Direcție, în timp ce un al patrulea set trebuie semnat doar de către executivul din Consiliu. În mod normal, cele patru seturi trebuie să fie identice. Totuși, în mai multe situații s-a descoperit că în actele menite să fie semnate de ” executiv” apăreau formulări diferite față de celelalte trei seturi. În unele cazuri ar fi fost modificări discrete, iar în altele chiar schimbări de anvergură, pasaje întregi modificate.

 

Articolul integral pe ECONOMICA.NET

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed