„Se cereau multe informații pe care autoritățile le aveau deja. Unele le avea chiar ANAF”

Iniţial formularul se depunea doar de către persoanele juridice nou înfinţate. La finalul anului trecut s-a prevăzut că acest formular trebuie depus la solicitarea fiscului şi în cazul în care firmele schimbă asociaţii sau sediu. Asta a generat zeci de mii de scrisori trimise de ANAF către contributori. Asta a creat iritare pentru că termenul era foarte scurt şi volumul de informaţii era uriaş. Au existat critici şi pentru că se cereau multe informaţii pe care autorităţile le aveau deja. Unele le avea chiar ANAF. Precum cazierul fiscal, de exemplu. Ei bine, acest formular a fost simplificat. Anumite inormatii deja existente în posesia instituţiilor statului nu mai sunt solicitate. În plus, informaţii sensibile precum salariul administratorilor au fost scoase din formular. Multe companii au reclamat că din acestă cauză mulţi manageri străini refuză să vină în România. Formularul a fost modificat la 1 august. A durat mult pentru că au existat multe discuţii interne legate de informaţiile solicitate. Eu cred că formularul este chiar şi acum prea cmplicat. Ar trebui să fie doar un formular prin care ANAF să-şi evalueze, să-şi cunoască, contribuabilii”, a spus Gabriel Biriş, citat de capital.ro

 

Sunt în continuare printre companiile care au codul de TVA obţinut înainte de acest formular unele făcute chiar să fure. Pe baza unor criterii de risc, evaluăm situaţia şi trimitem formularul doar celor care par puşi pe furat, a mai declarat Biriş.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed