Şeful Renault: Regulile de emisii Euro 7 propuse de UE vor distrage atenţia industriei auto de la dezvoltarea vehiculelor electrice

0

Ţările şi parlamentarii UE urmează să negocieze în acest an noua propunere de legislaţie ”Euro 7”, care înăspreşte limitele de emisii ale vehiculelor pentru poluanţi, inclusiv oxizi de azot şi monoxid de carbon, şi este concepută pentru a se aplica maşinilor şi furgonetelor din iulie 2025 şi autobuzelor şi camioanelor doi ani mai târziu.

În acelaşi timp, Comisia Europeană a stabilit un termen limită pentru 2035 pentru eliminarea treptată a producţiei de maşini pe bază de combustibili fosili, deşi a introdus recent o scutire pentru acele vehicule care funcţionează cu combustibili electronici.

”Vor să introducă un nou regulament care ne-ar distrage atenţia de la misiunea noastră de a transforma industria”, a spus Luca De Meo, un cetăţean italian care este şi preşedinte al grupului european de lobby auto ACEA, vorbind de la distanţă la un eveniment din Trento, Italia, la sfârşitul săptămânii trecute.

”Acest lucru ar necesita să punem mulţi bani pentru lucruri care nu au viitor, aşa că aş vrea ca Uniunea Europeană să-şi poată revizui intenţiile” de a aproba regulamentul Euro 7 în modul propus în prezent.

De Meo a spus că în lupta sa împotriva reglementării Euro 7, ACEA este aliniată cu guvernul italian.

”Italia a luat o poziţie foarte clară în acest sens şi îi mulţumim pentru sprijinul acordat”, a spus el.

 La începutul acestei luni, ministrul italian al Transporturilor, Matteo Salvini, a declarat că Italia şi aliaţii din UE ”au cifrele” pentru a bloca regulamentul Euro 7.