Sindicaliştii din administraţia locală ameninţă cu greva din cauza disponibilizărilor anunţate (VIDEO)

0
„Cred că guvernul nu va trece peste consultările cu sindicatele, fiindcă ar fi o greşeală mare din partea dânşilor. Dacă, în schimb, trec cu vederea acest lucru, noi vom lua măsuri de mobilizare a tuturor celor care sunt afectaţi de această lege şi, bineînţeles, să trecem la măsuri de luptă sindicală, culminând cu greva”, a declarat joi preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor din Administraţie, Romel Neagu, la Realitatea TV.

Liderul sindical a menţionat că proiectul de lege fixează termene privind disponibilizările, ce nu ţin cont de prevederile Codului Muncii. „Codul Muncii prevede ca în cazul unor disponibilizări să aibă loc nişte negocieri, nişte discuţii între organizaţiile sindicale şi angajator, or acele 45 de zile pe care le prevede această lege fac imposibilă această discuţie”, a afirmat Neagu.

El a acuzat Guvernul că recurge la aceste măsuri la presiunea organismelor internaţionale, fără să ţină cont de realităţile din România, şi a susţinut că, prin disponibilităţile pe care şi le-a propus guvernul, serviciile publice către populaţie vor fi mult mai proaste.

„Facem apel la guvernanţi ca aceste legi să fie discutate şi să aibă o formă (…) aplicabilă”, a adăugat sindicalistul.

Guvernul intenţionează să disponibilizeze 16.742 de salariaţi din administraţia publică locală în acest an, cele mai multe reduceri de personal urmând să aibă loc în mediul rural, în urma introducerii standardelor de cost.

Măsura este cuprinsă într-un proiect de lege propus spre dezbatere de Ministerul Admninistraţiei şi Internelor.

„Astfel, urmare a aplicării noului normativ rezultă o economie totală de personal, la nivelul aparatului propriu al administraţiei publice locale, de circa 16.742 persoane la nivelul anului 2009, care în structură se prezintă astfel: comune – 8.772 persoane, oraşe – 2.224 persoane, municipii şi sectoare municipiul Bucureşti – 4.785 persoane şi consilii judeţene şi Primăria municipiului Bucureşti – 961 persoane”, se arată în proiectul de lege privind normativele de personal pentru unităţile administrativ-teritoriale şi instituţiile publice din subordinea acestora, obţinut miercuri seară de NewsIn.

Documentul vizează instituirea unor standarde de cost pentru fiecare unitate administrativă din România pentru reducerea cheltuielilor de personal cu 471,6 milioane lei în acest an. Reprezentanţii MAI susţin că introducerea standardelor de cost va avea impact pozitiv asupra bugetului general consolidat prin economisirea a 493,1 milioane lei în 2011, circa 518,8 milioane lei în 2012 şi 547,1 milioane lei în 2013.