Sistemul de conducere semiautonomă al Mercedes-Benz, aprobat de autoritatea de reglementare din Germania

Sistemul extrem de automatizat permite şoferului să se concentreze asupra altor activităţi în timp ce o maşină echipată cu tehnologia respectivăse află în trafic intens sau pe autostrăzi aglomerate, a explicat Mercedes-Benz într-un comunicat de joi.

Autoritatea KBA din Germania a aprobat sistemul pe baza cerinţelor tehnice stabilite în reglementările Naţiunilor Unite.

”KBA stabileşte standarde naţionale, europene şi internaţionale în materie de siguranţă rutieră pe drumul către conducerea autonomă”, a declarat preşedintele autorităţii, Richard Damm, într-un comunicat.

Dincolo de reglementările ONU privind cerinţele tehnice, ţările trebuie să adopte o legislaţie care să clarifice unde şi cum pot fi utilizate astfel de sisteme, precum şi aspectele legate de răspundere.

”Cu această etapă, dovedim încă o dată munca noastră de pionierat în conducerea automată şi, de asemenea, iniţiem o schimbare radicală de paradigmă”, a declarat Markus Schaefer, director de tehnologie al Daimler.

De îndată ce vor fi implementate legislaţiile din China şi Statele Unite, Mercedes-Benz va oferi sistemul pe acele pieţe, a adăugat Schaefer.

Aprobarea Germaniei înseamnă că Mercedes-Benz poate oferi automobilul Clasa S cu Drive Pilot clienţilor din Germania în prima jumătate a anului 2022.

Astfel de sisteme automate de Nivel 3 sunt permise în Germania din 2017.

Potrivit Mercedes-Benz, există peste 13.100 de kilometri (8.140 de mile) de autostradă potrivite pentru sistemul Drive Pilot în Germania.

KBA a aprobat sistemul pentru viteze de condus de până la 60 de kilometri pe oră. Nu a decis dacă îl va aproba şi pentru viteze de până la 130 km/h sau un asistent de schimbare a benzii care ar automatiza depăşirea unei alte maşini.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed