Skoda ar trebui să reducă 3.000 de locuri de muncă şi să elimine unele modele dacă schema de emisii Euro 7 a UE va rămâne în forma actuală

Proiectul de lege pentru Euro 7, pe care ţările UE şi parlamentarii vor începe să îl negocieze în acest an, ar înăspri limitele emisiilor dăunătoare sănătăţii ale maşinilor, inclusiv oxizii de azot.

UE a spus că beneficiile măsurii pentru sănătate vor depăşi cu mult costurile, dar unii producători de maşini au avertizat că aceasta va impune costuri de dezvoltare nerealizabil de costisitoare.

De exemplu, şeful Daimler Trucks, Martin Daum, a declarat pe 10 martie că va costa industria ”miliarde”.

”Dacă (Euro 7) va fi omologat în această formă, ar însemna ca Skoda Auto să închidă o fabrică, pentru că am înceta să mai producem modelele mai mici, Fabia, Scala, Kamiq, asta înseamnă că cel puţin 3.000 de locuri de muncă (ar fi) lovite”, a declarat Martin Jahn, membru al consiliului de administraţie al Skoda, care face parte din grupul german Volkswagen, într-o dezbatere televizată.

În general, peste 10.000 de locuri de muncă ar fi în pericol în Republica Cehă, inclusiv la furnizorii Skoda, a spus Jahn.

Cele trei modele mai mici au reprezentat aproape o treime din livrările Skoda către clienţi în 2022.

Miniştrii Transporturilor din Republica Cehă, Germania, Italia, Polonia, Portugalia, România, Ungaria şi Slovacia s-au întâlnit luni pentru a discuta eforturile lor de a schimba propunerea Euro 7.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed