Starea lui Gheorghe Dinică s-a agravat şi se menţine extrem de critică

0
Starea maestrului Dinică s-a agravat, iar medicii au intervenit operator, prognosticul lor fiind rezervat. Intervenţia chirurgicală a fost decisă de urgenţă, iar pacientul a fost sub anestezie generală, echipa operatorie fiind formată din chirurg Prof. Dr. Mircea Beuran şi anestezist Conf. Dr. Ioana Grintescu.

Postoperator, evoluţia s-a menţinut extrem de gravă, necesitând măsuri de terapie intensivă în vederea corectării parametrilor funcţiilor vitale. Medicii precizează că, în ciuda „eforturilor depuse starea pacientului se menţine extrem de critică”.

În plus, actorul rămâne în şoc septic, mai multe organe vitale nemaifuncţionând la parametri normali. Potrivit diagnosticului, Gheorghe Dinică suferă de insuficienţă respiratorie acută, având nevoie de suport ventilator, insuficienţă cardiocirculatorie, cu suport inotrop şi vasopresor, insuficienţă renală cronică acutizată, necesitând dializă continuă, disfuncţie digestivă şi disfuncţie hepatică.

Absolvent în promoţia 1961 al Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti, Gheroghe Dinică este considerat unul dintre cei mai valoroşi actori români, cu roluri în peste 60 de filme şi în piese montate pe majoritatea scenelor Capitalei. Pentru prestaţiile sale cinematografice, artistul a fost distins cu nouă premii, printre care şi unul pentru întreaga carieră, acordat la Transilvania International Film Festival (TIFF). În 1999, a fost recompensat şi cu Premiul de Excelenţă al Uniunii Teatrale din România (UNITER), iar anul trecut a primit Titlul de Doctor Honoris Causa, din partea Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică (UNATC). Marele actor a cochetat şi cu muzica, înregistrând melodii de petrecere pe albume la care a colaborat cu bunii săi prieteni Ştefan Iordache şi Nelu Ploieşteanu.