ANAF a publicat modelul declaraţiilor de TVA care trebuie depuse până pe 25 aprilie
Publicat la 29.03.2007, 09:06:01
Firmele şi persoanele fizice care efectuează livrări şi achiziţii intracomunitare trebuie să completeze şi să depună declaraţia pentru taxa pe valoarea adăugată datorată în primul trimestru, până pe 25 aprilie, conform instrucţiunilor publicate joi de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
Declaraţia pentru TVA este completată numai de către persoanele impozabile în scop de TVA care au realizat în primul trimestru livrări şi/sau achiziţii intracomunitare de mărfuri. Declaraţia recapitulativă se depune, în format electronic, la registratura organului fiscal, la poştă, prin scrisoare recomandată, pe pagina de web a Ministerului Finanţelor sau prin sistemul SEN. Persoanele fizice care depun cu întârziere declaraţia pot fi amendate cu sume cuprinse între 50 şi 1.500 lei, iar firmele pot fi sancţionate cu sume de la 500 lei la 10 mii lei.
Preşedintele interimar al ANAF, Daniel Chiţoiu, a explicat că, pe baza declaraţiei trimestriale de TVA, inspectorii fiscali şi comisarii Gărzii Financiare vor avea centralizarea datelor privind obligaţiile de plată a TVA, în primul trimestru. Aceste date vor fi confruntate cu sumele plătite deja prin deconturile de TVA din timpul trimestrului şi, astfel, ANAF va putea identifica sursele şi nivelul de evaziune fiscală.
De asemenea, declaraţia trimestrială este folosită în programul electronic european VIES, prin intermediul căruia statele membre cooperează administrativ în domeniul TVA. Autorităţile din statele membre schimbă reciproc, prin mijloacele electronice, informaţii despre TVA în tranzacţiile intracomunitare. Astfel, ANAF poate verifica dacă o firmă care a cumpărat marfă dintr-o ţară UE a declarat aceeaşi valoare ca şi firma de la care a cumpărat, întrucât ambele societăţi depun declaraţii care pot fi confruntate prin sistemul elecronic VIES.
Sistemul VIES este funcţional, de la 1 ianuarie 2007, şi în România. Informaţiile care trebuie introduse obligatoriu în acest sistem sunt numerele de identificare TVA şi valoarea totală a tuturor livrărilor intracomunitare de bunuri, efectuate de către toţi operatorii economici.
Sursa: NewsIn
Acest articol nu reprezintă consultanță financiară.
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3447 lei, franc la 5.7347 lei
Piețe financiare
BVB în săptămâna 28 septembrie - 2 octombrie 2026: Energie în ofensivă, healthcare în retragere

Piețe financiare
Bursa explodează înaintea verdictului S&P, dar leul se prăbușește
Piețe financiare
Curs BNR valabil 3 octombrie 2026: 1 euro = 5.3447 lei. Leul a slăbit în această săptămână
Piețe financiare
