Contribuţiile sociale ar putea scădea cu până la 10 procente, până în 2008
Publicat la 27.03.2007, 10:31:28
Contribuţiile la asigurările sociale s-au redus în ultimii doi ani cu patru puncte procentuale şi, conform programului de guvernare, acestea ar putea scădea cu până la zece puncte procentuale până în 2008, a declarat, marţi, ministrul muncii, Gheorghe Barbu.
"Contribuţiile sociale, conform programului de guvernare, sunt într-un trend descendent, în ultimii doi ani au scăzut cu patru puncte procentuale. Programul de guvernare prevede o reducere de până la zece puncte procentuale, care va fi analizată în continuare de guvern, pentru ca acest obiectiv să poată fi îndeplinit. Sigur că va trebui păstrat un echilibru între nivelul acestor contribuţii şi serviciile de sănătate, pensii sau şomaj asfel încât acestea să aibă o acoperire la nivelul cerinţelor din ce în ce mai crescute şi mai justificate ale românilor", a spus Gheorghe Barbu, la o întâlnire cu oamenii de afaceri din România, organizată de Camera de Comerţ Româno-Britanică.
Referitor la posibilitatea unificării contribuţiilor sociale, pentru ca cetăţenii să plătească o contribuţie unică, ministrul muncii a precizat că a avut discuţii cu ministrul finanţelor publice în acest sens, dar aceasta este o problemă greu de depăşit în România, în prezent, deoarece nu toţi contribuabilii plătesc contribuţiile integral.
"Pentru un anumit domeniu gradul de colectare este mai mare, contribuţiile fiind mici, pentru alt domeniu, cum sunt pensiile, gradul de colectare este mai mic, contribuţiile fiind mari. A le aduna pe toate într-una singură înseamnă ulterior o împărţire corespunzătoare procentuală şi toată lumea să aibă acelaşi tratament. Acest lucru se va putea întâmpla prin reducerea contribuţiilor şi prin creşterea disciplinei fiscale", a precizat ministrul muncii.
Premierul Tăriceanu a afirmat, luni, că guvernul va reduce, în 2008, contribuţiile sociale pentru angajaţi cu 6%, de la 17% din veniturile brute cât reprezintă în prezent, în scopul de a încuraja munca, economiile populaţiei şi investiţiile.
În prezent, contribuţiile sociale pentru angajaţi reprezintă, cumulat, 17% din veniturile brute. Astfel, contribuţiile sociale (pentru pensii) sunt de 9,5%, cele pentru şomaj reprezintă 1%, iar cele pentru sănătate 6,5%.
Guvernul a anunţat, la elaborarea bugetului pentru 2007, doar o diminuare cu 2% a contribuţiilor pentru angajator. Astfel, contribuţiile de asigurări au scăzut, numai pentru angajatori, cu 0,25% la pensii, 0,5% la asigurări de accidente şi boli profesionale, 0,25% la şomaj şi 1% la sănătate. În prezent, angajatorii plătesc la buget contribuţii care înseamnă cumulat 31,7% din fondul de salarii. Actualul guvern a mai redus contribuţiile sociale pentru angajatori, la începutul anului 2006, tot cu 2%.
Potrivit programului de guvernare, contribuţiile sociale (pensii, sănătate, şomaj) ar urma să scadă treptat, începând din 2006, astfel încât, în 2008, ele să ajungă de la 49,5%, în 2004, la 39,5%, însumate pentru angajat şi angajator.
Sursa: NewsIn
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite

Piețe financiare
Ușoară corecție pe bursă după începutul excelent de săptămână

Piețe financiare
Investitorii români reduc expunerea pe giganții tehnologici. Pariul pe AI, înlocuit cu energie, cipuri și infrastructură
Piețe financiare
Curs BNR valabil 8 octombrie 2026: 1 euro = 5.3501 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3527 lei, franc la 5.7285 lei

Piețe financiare
