Taxa pentru emisiile de poluanţi plătită pentru autovehiculele utilizate de către companii a fost abrogată după cinci ani de la introducere, fiind eliminată astfel, după 11 luni, dubla taxare aplicată companiilor prin apariţia de la 1 ianuarie 2007 şi a taxei de primă înmatriculare a maşinilor.
Taxa pentru emisiile de poluanţi în atmosferă provenite de la surse mobile, cunoscută şi ca taxa pentru ţeava de eşapament, plătită de operatorii economici pentru autoturismele în dotare, a fost eliminată prin Legea 292/2007 pentru modificarea Ordonanţei 196/2005 privind Fondul pentru Mediu, lege aprobată de Parlament la începutul lunii noiembrie.
Legislaţia actuală menţine taxa pentru emisiile de poluanţi în atmosferă provenite de la surse fixe ( centrale termice, CET-uri, cazane, cuptoare de prelucrare), respectiv toţi operatorii economici care desfăşoară activităţi generatoare de poluare. Taxa nu se aplică persoanelor fizice, instituţiilor publice, organizaţiilor neguvernamentale sau guvernamentale, asociaţiilor sau fundaţiilor.
Sursa: NewsIn
Dubla taxare a firmelor a fost eliminată prin aborgarea taxei de poluare la maşini
Publicat la 22.11.2007, 10:29:44
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite

Actualitate
Cât pierzi din puterea de cumpărare dacă ții banii cash?

Actualitate
Un anteprenor tech român vrea să ducă AI-ul în primării. Rămâne de văzut cine îi explică primarului cum se pornește calculatorul

Actualitate
Geamuri termopan: cât economisești după schimbarea ferestrelor

Actualitate
BNR: Euro a urcat pe un nou palier, iar inflația va crește din nou până la sfârșitul anului

Actualitate
